گیمینگرویتی

ثبت نام

انیمه‌های مورد انتظار تابستان 1401

حالا که کمی هیاهوی فصل بهار فرونشسته، تابستان با دست پر آمده تا خودی نشان بدهد. بازگشت سری‌های محبوب قدیمی که مدت‌ها بود منتظر فصل‌های جدیدشان بودیم، عناوین جدید و جالب توجه و چندین فیلم سینمایی مورد انتظار ارمغانی است که این فصل گرم و سوزان برای‌مان آورده تا تنور انیمه‌های امسال همچنان داغ و پرحرارت باقی بماند. پس در ادامه با گیمین‌گرویتی همراه باشید تا دست‌چینی از جالب‌ترین و جذاب‌ترین انیمه‌های امسال را به شما معرفی کنیم.

 

 

Black Summoner

انیمه‌های مورد انتظار تابستان 1401

استودیو Satelight شاید اسم چندان شناخته شده‌ای در صنعت انیمه نباشد و به غیر از یکی دو انیمه محبوب و نام‌آشنا مانند Fairy Tale و Hellsing:Ultimateآثار چندان مطرحی تولید نکرده باشد، اما کارنامه‌شان پر است از انیمه‌های فصلی متوسط–معمولا هم در ژانر ایسکای—که حداقل برای مدتی کوتاه انیمه‌بازان را سرگرم نگه داشته‌اند. با این تفاسیر و این‌گونه که از شواهد پیداست Black Summoner را نیز می‌توان در دسته همان انیمه‌های معمولی‌اي قرار داد كه حرارت‌شان فقط يک فصل دوام دارد.

انیمه در حقیقت اقتباسی است از لایت ناولی (Light Novel) با همین عنوان نوشته دائوفی مایویی که انتشار آن از سال 2014 در سایت Shosetsuka ni Naro (پلتفرمی آنلاین برای انتشار ناول‌ها) آغاز شد. مشابه دیگر عناوینی که در پلتفرم‌های برخط ایجاد و انتشار یافتند، پس از مدتی نسخه چاپی ناول احضارگر سیاه نیز طراحی و تکثیر شد. بعد از آن نیز یک سری مانگا با اقتباس از داستان لایت ناول و نویسندگی خود مانگاکا منتشر شد و حالا پس از حدود 8 سال از شروع داستان، انیمه black summoner برای پخش در فصل تابستان آماده است.

داستان انیمه روایت‌گر سرگذشت کلوین است که به یک‌باره خود را در جهانی جدید و عجیب پیدا می‌کند. او که هیچ خاطره‌ای از گذشته خود ندارد، به زودی در می‌یابد که خاطراتش را در ازای دریافت توانایی‌های قدرت‌مندی فدا کرده است. او که اکنون یک احضارگر است، ماجراجویی خود را در این سرزمین ناشناخته آغاز می‌کند؛ در حالی که اولین هم‌قطار او ، همان الهه‌ای است که کلوین را به این دنیای جدید آورده است.

 

 

Call of the Night

انیمه‌های مورد انتظار تابستان 1401

شب‌های کلان‌شهری واقعاً دنیای عجیبی است. Yamori Kou نوجوان افسرده‌ای است که یک روز تصمیم می‌گیرد به شایعات گوش داده و وارد دنیای شبانه شهر خود شود؛ جایی که کارمندان اضافه کار ایستاده و خسته، پلیس‌های پرهیاهو، مغازه‌های 24 ساعته و صد البته خون‌آشام‌هایی که تازه ساعت زندگی اجتماعی‌شان از شب شروع می‌شود، در آن جا زندگی می‌کنند. یاموری طولی نمی‌کشد که با خون آشامی به نام Nanakusa Nazuna آشنا می‌شود. زندگی خون آشامی ناناکوسا دقیقاً چیزی است که یاموری برای فرار از واقعیت افسرده کننده زندگی خودش می‌خواهد. برای همین او از دختر خون آشامی که چیزی از آشنایی‌شان نگذشته درخواست می‌کند تا او را به یک خون آشام تبدیل کند. پروسه‌ای که به گفته ناناکوسا ساده نیست و یک شرط مهم دارد؛ شرطی که کلید زننده وقایع داستان است: یک انسان برای تبدیل شدن به خون‌آشام قبل از هر چیز باید عاشق خون آشامی باشد که قرار است زیردستش شود!

انیمه Call of the Night یا به ژاپنی Yofukashi no Uta یکی از آن انیمه‌هایی است که ایده اصلی واقعاً عجیب و اورجینالی دارد و در عین حال کار آسان خوانی است و خیلی پیچیده نمی‌شود. به طور خلاصه داستان همان گونه که گفتیم در مورد نوجوانی است که با زندگی عجیب شبانه مردم سروکله می‌زند. اتفاقات و داستان‌هایی که بین هر کدام از شخصیت‌های پیش می‌آید واقعاً جذاب بوده و آرت استایل و انیمیشن کار تا جایی که از تریلرها دیده‌ایم واقعاً استثنایی است.

با این وجود برگ برنده Call of the Night اتمسفر خاص شبانه آن است. کمتر انیمه یا داستانی را می‌توان یافت که تمرکز به این شدت بالایی روی خود شب و رفتار مردم در آن داشته باشد. این جاست که به نظر درخشش این اثر خود را نشان می‌دهد و آن را از دیگر انیمه‌های فصل جدا می‌کند. همین موضوع کمک می‌کند تا حتی شخصیت‌ها و رفتارهایشان خاص‌تر و خارج از کلیشه‌های مرسوم باشد. نویسندگی و اتمسفرسازی نقطه قوتCall of the Night است. ولی انیمیشن، کمدی، هیجان و نفس گیر بودن داستان‌های آن مواردی هستند که به خوبی پابه‌پای این نقاط قوت حرکت می‌کنند. حرکتی که در نهایت این انیمه را به یکی از مورد انتظارترین انیمه‌های این فصل برای ما تبدیل کرده.

 

 

Classroom of the Elite 2nd Season

انیمه‌های مورد انتظار تابستان 1401

شرکت Funimation در سال 2017 بر پایه لایت ناولی با نام «کلاس نوابغ»، نوشته شوگو کیناگاسا (Shōgo Kinugasa)، اقدام به ساخت انیمه‌ای با همین نام کرد. این انیمه در سبک درام به نمایش در آمد و «کیشی سیجی» (Kishi Seiji) و «هاشیموتو هایرایساکی» (Hashimoto Hiroyuki) کارگردانی فصل اول این اثر را بر عهده داشتند. از سوابق Funimation می‌توان به انیمه‌های پرطرفداری همچون Attack on Titan، Fullmetal Alchemist: Broderhood و Your Name اشاره کرد. در کارنامه کارگردان‌های آن‌ها نیز آثاری همچون Angel Beats! و Code Geass دیده می‌شود. فصل دوم کلاس نوابغ نیز مدتی قبل به کارگردانی همین دو فرد تائید شده و از 13 تیر 1401 در حال پخش است.

داستان Classroom of the Elite در رابطه با دبیرستانی است که از بیرون مانند یک آرمان شهر به آن نگاه می‌کنند. دانش آموزان این موسسه از آزادی عمل بسیار بالا برخوردار بوده و رتبه بالایی میان محصلان ژاپنی دارند. با این جود از داخل مشاهده می‌شود که کلاس‌ها از A تا D رتبه‌بندی شده و فقط درجه‌های بالا، با رفتار مناسبی مواجه می‌شوند. دو شخصیت اصلی داستان کیوتاکا و سوزانه در کلاسی با رده D قرار دارند و قصد دارند با همکاری یکدیگر به سطح A برسند. داستان فصل دوم نیز دقیقاً از ادامه فصل اول و ادامه تلاش دو شخصیت اصلی آن رخ می‌دهد.

 

 

Cyberpunk: Edgerunners

انیمه‌های مورد انتظار تابستان 1401

شرکت لهستانی «CD Projekt Red» در سال 2020، بازی «سایبرپانک 2077» (Cyberpunk 2077) را برای کنسول‌های نسل 8 به بازار عرضه کرد. به علاوه نسخه نسل نهم این اثر نیز در سال 2022 منتشر شد. این بازی با وجود وعده‌های گسترده‌ای که داده بود در ابتدا با مشکلات بسیاری همراه شد اما سازندگان به مرور زمان بسیاری از آن‌ها را برطرف کرده و باعث هر چه بیشتر رشد کردن محبوبیت آن در میان طرفداران شدند.

شرکت «Trigger» مدتی قبل اعلام کرد که قصد دارد بر ساس بازی یاد شده یک انیمه به نام «سایپرپانک: اجرانرها» را تولید و به نمایش در آورد. به علاوه کارگردانی این انیمه را «ایمایشی هیرویوکی» (Imaishi Hiroyuki) بر عهده دارد. از جمله آثار دیگر این شرکت می‌توان به Kill la Kill اشاره کرد. به علاوه کارگردان آن آثاری را مانند Fullmetal Alchemist، Evangelion و Shaman King در کارنامه خود دارد.

انیمه اجرانرز داستانی مستقل از بازی را روایت می‌کند. داستان در رابطه با یک Street kid است که سعی دارد در شهر آینده‌نگرانه و سایبرپانکی زنده بماند که بدن انسان را به لطف فناوری دست‌کاری می‌کند. این فرد با توجه به این که همه‌چیز خود را از دست داده است تصمیم می‌گیرد برای دستیابی به هدف خود به یک egerunner تبدیل شود. این لقب به کسانی داده می‌شود که مزدوران قانون‌شکن هستند.

انیمه Cyberpunk: edgerunners در نیمه دوم شهریور/نیمه اول مهر 1401 به نمایش در خواهد آمد.

 

 

Drifting Home

انیمه‌های مورد انتظار تابستان 1401

استودیو Colorido، سازنده‌ی انیمه‌هایی مانند Penguin، Highway و A Whisker away، شهریور ۲۰۲۱ از پروژه‌ی جدید خود تحت عنوان Drifting Home رونمایی کرد؛ اما تا به حال از رمز و راز روایت پرده‌ برداری نکرده است تا که هیجان کافی در زمان اکران در سرویس نتفلیکس پابرجا بماند.

روایت انیمه‌ی سینمایی Drifting Home که در ژانر فانتزی طبقه‌بندی شده، حول دو دوست دوران کودکی به نام‌های Kosuke و Natsume می‌چرخد. به همراه چند نفر دیگر از دوستانشان، بدون اجازه وارد آپارتمانی متروکه می‌شوند که طبق برنامه تصمیم بر تخریب آن است. اما نکته‌ی جالب‌تر اینکه شایعه‌ها خبر از وجود ارواح در این ساختمان متروکه می‌دهند. ناگهان اما، اتفاقی عجیب رخ می‌دهد و بچه‌ها در حالی بیدار می‌شوند که ساختمان، معلق روی اقیانوسی در حال حرکت است.

انیمه‌ی سینمایی Drifting home در تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) از سرویس نتفلیکس پخش خواهد شد.

 

 

Made in Abyss: the Golden City of Scorching

انیمه‌های مورد انتظار تابستان 1401

شرکت Kinema Citrus در سال 2017 انیمه ای را با نام Made in Abyss بر اساس مانگایی با همین نام تولید کرد. این انیمه در سبک علمی تخیلی و ماجراجویی ساخته شد. به علاوه تاکنون سه انیمه سینمایی از این مانگا تولید شده که دو فیلم اول خلاصه فصل اول و داستان فیلم سوم دقیقاً در ادامه آن ادامه پیدا می‌کند. فصل دوم این انیمه نیز به زودی برای پخش آماده خواهد شد. کارگردانی این مجموعه را «کوجیما ماساییکی» (Kojima Masayuki) بر عهده دارد که قبلاً روی انیمه‌هایی موفقی مانند Black Bullet و Chobits نیز کارکرده است. از دیگر ساخته‌های شرکت Kinema Citrus نیز می‌توان به Shield hero و Barakamon اشاره کرد.

داستان این انیمه در رابطه با دختری به نام ریکو (Riko) است که در کنار یک شکاف عظیم و مرموز در دل زمین به نام آبیس، زندگی می‌کند. شغل اصلی افراد این منطقه غار نوردی و اکتشاف در دل آبیس است و مادر ریکو یکی از معروف‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید. ریکو نیز قصد دارد به مانند مادرش یک غار نورد رده بالا شود. روزی ریکو نامه‌ای عجیب از مادر گم‌شده‌اش پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد برای جستجوی مادرش به اعماق آبیس سفر کند.

فصل سوم با نام انیمه «ساخته شده در آبیس: شهر سوخته» (Made in Abyss: the Golden City of Scorching) منتشر خواهد شد و داستان آن دقیقاً از انتهای فیلم سوم ادامه پیدا می‌کند. ریکو و همراهانش اکنون در طبقه ششم آبیس قرار دارند که از محیطی گسترده‌تر و خطراتی بیشتری برخوردار است.

 

پخش فصل دوم این انیمه از 15 تیر ماه 1401 شروع خواهد شد.

 

 

Overlord IV

انیمه‌های مورد انتظار تابستان 1401

داستان و برداشت خاص Isekai انیمه‌ی Overlord با پخش اولین فصل خود در سال ۲۰۱۵، طرفداران انیمه و همینطور گیمر‌ها را به خود جلب کرد. داستان انیمه که اقتباسی از مجموعه‌ی لایت‌ناولِ آقای Kugane Maruyama است، در ۳ فصل ادامه پیدا کرد و تا سال ۲۰۱۸ پخش شد و از آن زمان تا به حال طرفداران منتظر فصل چهارم انیمه هستند. اگر انیمه را تا انتهای فصل ۳ دنبال کرده باشید، مطمئناً می‌دانید که با توجه به پایان فصل سوم و برقراری حکومت جادوگر، می‌شود انتظار داشت فصل جدید انیمه پر از هیجان و ماجراجویی باشد.

داستان کلی و ابتدایی Overlord روایت پسری است که در دنیای یک ویدیو‌گیم آنلاین تنها می‌شود و به طرز مرموزی در دنیای بازی گیر می‌کند و گویی که حوادث این دنیای موازی واقعی است. پس پسر تصمیم می‌گیرد تا در این دنیا به روند سابق زندگی‌اش ادامه دهد.

از آنجایی که تا به حال انیمه به خوبی از مانگا و لایت‌ناول Overlord پیروی کرده، تا حد نسبتاً زیادی اسپویلر از ماجرای پیش رو در فضای مجازی وجود دارد. اما بدون اینکه انیمه را برای شما خراب کنم، ماجرا از جایی شروع می‌شود که Ainz در حال سر و کله زدن بر سر مسائل منابع برای پادشاهی است و همچنین پس از با خبر شدن از حکومت جادوگر، Ainz تصمیم دارد تا تاج و تخت او را برای خود کند. پیشاپیش نوید ابراز علاقه‌ی Albedo به رییس عزیزش را نیز می‌دهم.

فصل چهارم انیمه توسط استودیو‌ی بنام MADHouse ساخته شده و از اواخر تیر ماه نیز پخش می‌شود.

اقتباسی ویدیو‌گیمی نیز از Overlord در حال ساخت است. برای جزییات آن کلیک کنید.

 

 

Shadows House 2nd Season

انیمه‌های مورد انتظار تابستان 1401

از سال 2018 مانگایی با نام «خانه سایه‌ها» (Shadow House) توسط سو ما تو (So-ma-to) در سبک برش زندگی و ماورا طبیعه در حال نوشته شدن است و انتشار آن را مجله هفتگی «ویکلی یانگ جامپ» (Weekly Young Jump) بر عهده دارد. این مانگا موفق شد به سرعت طرفداران زیادی پیدا کند و بر همین اساس شرکت «کلاور ورکز» (CloverWorks) در سال 2021 انیمه ای را با همین نام از روی مانگای یاد شده اقتباس کرد. فصل اول انیمه از کیفیت بالایی برخوردار بود و حتی تیتراژ پایانی آن به یکی از بهترین موسیقی‌های فصل تبدیل شد. از دیگر ساخته‌های کلاور ورکز می‌توان به Fairy tail، My Dress Up darling و The Promised Neverland اشاره کرد. همچنین کارگردان این انیمه «اهاشی کازوکی» (Oohashi Kazuki) نام دارد که آثار موفقی مانند Kakegurui و Persona 5 را نیز می‌توان در کارنامه او پیدا کرد.

فصل اول این انیمه از کیفیت بالایی برخوردار بود و طرفداران بسیاری پیدا کرد هر چند که داستان بخش انتهایی آن به طور کامل از مانگا جدا شد. از طرفی تبلیغات فصل دوم نشان می‌دهد که انیمه دوباره به جریان مانگا بازگشته است.

داستان این انیمه در رابطه با قلعه‌ای است که موجودات بدون چهره‌ای به نام سایه در آن زندگی می‌کنند. این موجودات برای این‌که بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، خانه را تمیز نگه‌دارند و کارهایشان را انجام دهند، موجوداتی به نام عروسک‌های زنده به وجود آورده‌اند. شخصیت اصلی این انیمه کیت (Kate) نام دارد که می‌خواهد پرده از اصرار کثیف این قلعه برداشته و با بزرگان آن مقابله کند. داستان فصل دوم نیز دقیقاً از ادامه فصل رخ می‌دهد.

فصل دوم انیمه Shadow house از 18 تیر 1401 منتشر خواهد شد.

 

 

The Devil is a Part-Timer Season 2

انیمه‌های مورد انتظار تابستان 1401

هنگامی که چیزی بیشتر از 4 یا 5 سال از پخش یک انیمه می‌گذرد و خبر پخش فصل بعدی آن فرا می‌رسد، یک ترس خاص وجود دارد که تن همه علاقه‌مندان به صنعت حوزه انیمه و انیمیشن را برمی‌گیرد: «آیا عواملی که فصل قبل را ساخته‌اند این فصل نیز برگشته‌اند یا خیر؟» یا به طور کلی آیا فصل جدید انیمه قرار است بعد از این همه سال در حد انتظارات و کیفیت فصل قبلی خود ظاهر شود یا قرار است به‌خاطر شرایط پیچیده تولید انیمه به یک دنباله ناامیدکننده تبدیل شود؟ این نگرانی برای همه کسانی که را شرایط پیچیده کار در حوزه انیمه و انیمیشن آشنا هستند تازگی ندارد و گویا فصل دوم The Devil is a Part-Timer بعد 9 سال برگشته تا این موضوع را به یاد ما بیندازد.

برای کسانی که با این سری آشنا نیستند The Devil is a Part-Timer در مورد دنیای جادویی و افسانه‌ای است که شوالیه‌های قهرمان با ارباب شیاطین و زیردست‌های قدرتمندش سال‌هاست در حال مبارزه‌ای خون‌آلود هستند. نهایت این جنگ طولانی به پایان رسیده و ارباب شیاطین، Satan، از شوالیه‌ای به اسم امیلیا شکست خورده ولی در اتفاقی عجیب به جای مردن، شاه شیاطین به دنیای دیگری منتقل می‌شود؛ دنیای زمین امروزی ما. حالا که ساتان-ساما در یک دنیای جدید، مدرن و امروزی بدون هیچ کدام از قدرت‌هایش افتاده، باید تمام تلاشش را برای امرار معاش انجام دهد.

فصل اول انیمه یکی از آن انیمه‌های فوق‌العاده جذاب، خنده‌دار و حال خوب کنان بود که سال 2013 زیر سایه بزرگ آثاری از قبیل Attack on Titan و Kill la Kill گم شد. ولی بعد از مدتی، به‌مرورزمان انیمه توسط افراد بیشتری کشف شد و حالا به پدیده‌ای فوق‌العاده، مخصوصاً بین طرفداران ژانر ایسکای، تبدیل شد. حال ادامه این انیمه بعد از 9 سال قرار است این بار به جای استودیوی سازنده فصل اول، White Fox (تهیه کننده انیمه‌هایی نظیر Steins;gate و Re:Zero) توسط Studio 3Hz انجام بگیرد؛ استودیویی که کارنامه کاری‌اش به عنوان یک استودیوی مستقل واقعاً خلوت بوده و تریلرهای به نمایش درآمده به هیچ عنوان ما را نسبت به این فصل دوم امیدوار نمی‌کند. آرت استایل جدید واقعاً زشت است و به طراحی کاراکترهای اصلی واقعاً کم‌لطفی می‌کند. انیمیشن‌های نیز بسیار قطعه قطعه و خشک هستند و همه این‌ها تازه برای تصاویر تریلر هستند؛ تریلرهایی که اصولاً بهترین صحنه‌های سه قسمت اول هر انیمه را گلچین می‌کنند. خلاصه که علی رغم انتظار چندین و چند ساله ما برای ادامه The Devil is a Part-Timer چیزهایی که تا کنون از این فصل دوم دیده‌ایم واقعاً هیجان ما را از بین برده و از شما هم می‌خواهیم تا انتظارات خود را تا حد ممکن برای فصل دوم این عنوان پایین بیاورید.

 

 

The Laid-Back Camp: The Movie

انیمه‌های مورد انتظار تابستان 1401

در سالهای اخیر مانگاهای ژانر برشی از زندگی (Slice of Life) رونق بسیاری پیدا کرده؛ البته در یک سبک و سیاق جدید که الزاما مسائل رمانتیک در درجه اول اهمیت قرار ندارند. عناوین ژانر برشی از زندگی همان‌طور که از اسمشان پیداست، زندگی روزمره یک زوج یا گروه را در طول یک نوع فعالیت اصلی مانند سفر، آشپزی و… روایت می‌کنند و معمولا هم نام‌هایشان طولانی و بعضاً خنده‌دار است. یورو کمپ (Laid-Back camp/Yuru Camp) هم یکی از این Slice of Life هاست که داستان جالب و سرگرم‌کننده Rin Shima و دوستانش را روایت می‌کند. در حالی که برای بیشتر دختران هم‌سن او یک تعطیلات پرزرق و برق به همراه کسی که دوستش دارند ایده‌آل به نظر می‌آید، رین شیما ترجیح می‌دهد روزهای تعطیل خودش را به کمپ زدن در دامنه کوه فوجی سپری کند. فیلم یورو کمپ که در فصل جاری در سینماهای ژاپن بر روی پرده‌ها خواهد رفت ادامه داستان رین ، نادشیکو و بقیه دوستان‌شان است که حالا بزرگ شده‌اند و برای کمپ زدن دوباره دور یک‌دیگر جمع می‌شوند. یورو‌کمپ را می‌توان از بهترین انیمه‌های Iyashikei به شمار آورد. پس‌زمینه Iyashikei که معمولا با ژانر Slice of Life همراه است، اصطلاحی است ژاپنی که برای اشاره به مانگا و انیمه‌هایی به کار می‌رود که فضای آرامش‌بخشی دارند و روایت‌ها بر تامل درونی شخصیت‌ها، لحظات دل‌انگیز یا قدردانی از چیز کوچک و ساده در زندگی تمرکز دارند. استودیو C-Station به غیر از یورو کمپ، اثر چندان شناخته شده و مطرحی در کارنامه خود ندارد اما آقای Yoshiaki Kyougoku کارگردان سری Yuru Camp و این فیلم تجربه هم‌کاری در پروژه‌هایی نظیر Tokyo Ghoul ، Kuroko no Basket و Owari no Seraph را در کارنامه هنری خود دارد.

 

 

The Maid I Hired Recently Is Mysterious

انیمه‌های مورد انتظار تابستان 1401

تصور کنید یک روز کسی درب خانه شما را بزند و از شما درخواست کند که به عنوان خدمت‌کار استخدامش کنید؛ آن هم به صورت رایگان و بدون اینکه حقوقی پرداخت کنید و تنها به این شرط که اجازه دهید او در خانه شما زندگی کند. سناریوی کاملا مشکوکی است، مگر نه؟ «البته که مشکوک است» این چیزی بود که از ذهن یوری، ارباب جوان—و صدالبته به شدت باهوش و زرنگ—عمارت گذشت وقتی که لیلیث را به عنوان خدمت‌کارش استخدام کرد. « یک چیزهای عجیب و غیرعادی در مورد اون وجود داره. آخه هیچ‌کسی نمی‌تونه این‌قدر زیبا باشه ، یا چنین دست‌پخت شگفت‌انگیز و خوش‌مزه‌ای داشته باشه، یا دقیقا بدونه که چی می‌خوام حتی وقتی که هنوز هیچی نگفتم. اون باید از یک‌جور جادو رو من استفاده کرده باشه، نه اون یک آدم عادی نیست… .» ارباب جوان قرار نیست فرار کند. او تصمیم می‌گیرد خدمت‌کارش را تحت‌نظر بگیرد تا زمانی که بالاخره خوی و هدف واقعی خودش را نشان بدهد. اما هدف واقعی این خدمت‌کار اسرارآمیز چیست؟ او در این عمارت به دنبال چه چیزی است و چه نقشه‌ای زیر سر دارد؟

انیمه «خدمت‌کاری که اخیراً استخدام کردم واقعا اسرارآمیزه» یک اقتباس از مانگایی با همین عنوان است. مانگا چپترهای کوتاهی دارد و تاکنون تنها 26 چپتر از آن انتشار یافته است. ژانرهای اصلی انیمه کمدی و زیرمتن رمانتیک است. ژانر زیرمتن رمانتیک روایتی است که می‌تواند عاشقانه به نظر برسد. در این زیرسبک یک یا چند زوج اصلی وجود دارد که به نظر می‌رسد علاقه‌ای رمانتیک بین آن‌ها وجود دارد. در حالی که داستان آنان را در موقعیت های رمانتیک و شرم‌آور قرار می‌دهد، این برخوردها در چنین موقعیت‌هایی منجر به پیشرفت رابطه عاطفی آن‌ها نمی‌شود. تقریبا همیشه زیرمتن رمانتیک آمیخته با کمدی است و دارای طرح‌های داستانی‌ای هست که احساسات مثبت مخاطب را بر می‌انگیزند و آنان را سرگرم نگه می‌دارند.

 

 

The Tunnel to summer The Exit of Goodbye

انیمه‌های مورد انتظار تابستان 1401

نمی‌شود از تابستان سخن به میان آورد اما حرفی از انیمه‌ی سینمایی The Tunnel to Summer The Exit of Goodbye نزد. در داستان این انیمه‌ی سینمایی شاهد ماجرای دو دانش‌آموز دبیرستانی هستیم که طی اتفاقی، تونلی کشف می‌کنند که در ازای عمرشان خواسته‌هایشان را برآورده می‌کند. شاید برای عده‌‌ای سوژه‌ی انیمه در وهله‌ی اول تکراری یا کلیشه باشد اما با توجه به تصویرسازی و طراحی هنریِ مختص به این انیمه‌ی سینمایی، می‌توان The Tunnel to Summer The Exit of Goodbye را از جمله انیمه‌هایی دانست که نمی‌شود به سادگی از آن گذشت.

در تریلر‌های منتشر شده از انیمه، نمایی از دو شخصیت اصلی روایت Tono Kaoru و Anzu Hanaki می‌بینیم و رابطه‌ای صمیمی، گرم و خاص بین این دو نفر به نمایش گذاشته می‌شود. این رابطه با نمایش صحنه‌هایی زیر چتر در حالی که به چشمان هم خیره شده‌اند، نمایان است و نوید آن می‌رود تا که رابطه‌ی این دختر و پسر پس از کشف تونلِ Urashima صمیمی‌تر نیز بشود. ساخت انیمه توسط استودیو CLAP انجام شده که در پرونده‌ی خود انیمه‌ی Pompo: The Cinephile را دارد. Seven Sea Entertainment منتشر کننده‌ی مجموعه مانگا و لایت ناول مختصراً داستان را اینگونه توصیف کرده است:

«Tono Kaoru شایعه‌ای شنیده. قوانین زمان و مکان درباره‌ی تونل Urashima صادق نیست و اگر پیدایش کردی و از آن گذشتی، در سمت دیگر آنچه قلبت طلبش را دارد خواهد یافت.»

تاریخ اکران انیمه‌ی سینمایی The Tunnel to Summer The Exit of Goodbye در سینما‌های ژاپن، نهم سپتامبر (۱۸ شهریور) است.

 

 

 

 

Rent-a-Girlfriend 2nd Season

انیمه‌های مورد انتظار تابستان 1401

از سال 2017 مانگاکایی با نام ریجی میاماجیما (Reiji Miyajima)، از طریق مجله Shounen شروع به انتشار داستان پرطرفداری با نام «دوست دختر اجاره‌ای» (Rent a Girlfriend) در سبک کمدی/عاشقانه کرد. تا جایی که شرکت TMS Entertainment در سال 2020 با اقتباس از این مانگا انیمه‌ای با همین نام تولید و منتشر ساخت و توانست محبوبیت این مجموعه را افزایش بدهد. به علاوه کارگردانی این مجموعه را «کوگا کازومی» (Koga Kazuomi) بر عهده دارد. از سوابق کوگا می‌توان به کارگردانی انیمه Re: Zero و Steins;Gate 0 اشاره کرد. همچنین شرکت TMS آثاری را مانند Dr. Stone و Fruits Basket در کارنامه خود دارد.

داستان انیمه دوست‌دختر اجاره‌ای در رابطه با پسری به نام کازوکا کینوشیتا، دانشجویی 20 است که دوستی جذاب و فوق‌العاده به نام نانامی دارد؛ اما نانامی بدون هیچ هشداری و به یک‌باره با او قطع رابطه می‌کند. به همین دلیل و برای مقابله با ضربه روحی وارد شده، کازوکا شروع به استفاده از نرم‌افزارهای اجاره دوست‌دختر می‌کند و از طریق آن با دختری به نام میزوهارا آشنا می‌شود. در ادامه، داستان روابط کازوکا و میزوهارا را دنبال می‌کند. فصل دوم این انیمه نیز تأیید شده و هم‌اکنون در حال پخش است.

پخش فصل دوم این انیمه از 11 تیر ماه 1401 شروع آغاز شده است.

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *