گیمینگرویتی

ثبت نام

توسعه Fable به دلیل کم تجربه بودن سازندگان و مسائلی دیگر به کندی پیش می‌رود

دقیقا چه اتفاقی برای ریبوت Fable رخ داده است؟ این بازی 2 سال پیش معرفی شد و شایعاتی که حاکی از شروع ساخت آن بودند هم 2 سال قبل‌تر از رونمایی رسمی منتشر شدند. پس با این اوصاف نباید چیزی بیشتر از یک تیزر کوتاه و سینمایی از بازی می‌دیدیم؟ به‌نظر می‌رسد روند توسعه Fable در استودیوی Playground Games که به‌طور منظم جهانی عظیم با هر نسخه جدید Forza Horizon خلق می‌کند به کندی پیش می‌رود. اما دلیل آن چیست؟

خوان فرناندز، طراح بازی‌ها، در استودیوهای مختلفی از جمله Tequila Works، نینجا تئوری و همچنین Playground Games حضور داشته که در آنجا روی Fable کار می‌کرده است. به گزارش گیمین‌گرویتی، شاید باعث تعجب نشود که فرناندز در مصاحبه‌ای با رسانه اسپانیایی Vandal گفت Playground Games در تطبیق دادن خود به ساخت یک جهان‌باز بزرگ که در آن خبری از ماشین‌های لاکچری با سرعت 200 مایل در ساعت نیست مشکل داشت:

Playground بسیار با نظم و تولید محور است. آن‌ها هر 2 سال یک‌بار بازی جدیدی از Forza Horizon منتشر می‌کنند که نمره بالای 90 در متاکریتیک و کیفیتی فوق‌العاده دارد. این استودیو در چند سال اخیر تسلط سبک ماشین‌سواری و مسابقه‌ای را به‌دست آورده بود. آن‌ها بسیار باهوش هستند و می‌دانند که چه کار می‌کنند. افراد این استودیو می‌خواستند وارد دنیای متفاوتی شوند و آنچه که در آن مهارت دارند، بازی‌های جهان‌باز مسابقه‌ای است. اما آن‌ها نیرویی که دانش چگونگی ساخت گیم‌پلی را داشته باشند ندارند. چگونگی کنترل یک شخصیت و اقدامات او در یک دنیای جهان‌باز نسبت به چیزی که در بازی‌های مسابقه‌ای می‌بینید بسیار متفاوت است. در بحث فناوری باید به فکر توسعه انیمیشن، اسکریپت کردن و سیستم Quest (مرحله و فعالیت) باشید. حرکت در ماشینی با سرعت 300 کیلومتر در ساعت نیازمندی‌های بسیار متفاوتی نسبت به قدم زدن در محیطی روستایی و حومه شهری دارد.

استودیوی Playground Games همچنین انگار فرهنگی دارد که شعار آن این است با «داشته‌های کمتر، کارهای بیشتر» انجام بدهند. چنین چیزی آن‌ها را به سطح دانش خوبی در ساخت Forza Horizon رسانده، ولی وقتی نوبت به ساخت چیزهای جاه‌طلبانه‌تری مثل Fable می‌رسد، روند کار را کند می‌کند:

ساخت جهان‌بازهای اکشن و نقش‌آفرینی بسیار پیچیده و زمان‌بر هستند. بسیاری از افراد و همچنین اعضای Playground Games اخلاقیاتی دارند که باید با داشته‌های کمتر، کارهای بیشتر انجام بدهند. یعنی اگر Assassin’s Creed را 5000 هزار نفر ساخته‌اند، آن‌ها باید بتوانند با 150 الی 200 نفر این کار را بکنند. یا در صورتی که Assassin’s Creed در عرض 7 سال ساخته شده، Fable باید 5 ساله ساخته شود. جاه‌طلبانه بودن خوب است اما باید واقع‌بین هم باشید و چیزی که من دیدم، این بود که توسعه بازی طولانی و طولانی‌تر می‌شد.

قطعا جالب خواهد بود که ببینیم Playground Games با افراد و دیدگاه خود چه نوع عنوانی از Fable می‌سازد. با توجه به گفته‌های فرناندز، خوشبختانه Playground استعدادهای زیادی را به تیم خود اضافه کرده و امیدواریم آن‌ها برای موفق شدن با Fable افراد لازم را داشته باشند.

بازی Fable برای رایانه‌های شخصی و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد. تاریخ انتشار دقیق آن مشخص نیست.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *