گیمینگرویتی

ثبت نام

پیش‌نمایش اختصاصی بازی Salt and Sacrifice | مقلد بی‌پروا

این پیش‌نمایش اختصاصی نسخه ارسالی ناشر از پلتفرم PS5 بوده است.

اگر سالهای اولِ ساختارشکنیِ فرمول ناب بازیهای سولزلایک را به یاد بیاوریم، یکی از اولین عناوینی که در حیطه بازیهای مستقل، تاثیرپذیری صریح از عناوین استدیوی From Software را به تصویر کشید و همان ساختار نابخشودنی و هوشمندانه را از دنیای سه بعدی به دو بعدی آورد، بازی Salt and Sanctuary محسوب می‌شود.

با اینکه حالا بازار عناوین مستقل پر از تجربیات الهام گرفته‌ از این قبیل است، استدیوی Ska Studios پس از تقریبا 6 سال، با عنوان Salt and Sacrifice و دنباله مستقیم عنوان قبلی خود که عمدتا توسط دو نفر در حال توسعه است، دوباره توانسته توجه ها را به خود جلب کند. در ادامه با گیمین‌گرویتی همراه باشید.

نکته جالب این است که حتی نحوه عرضه این عنوان نیز مانند عناوین اخیر الهام گرفته از آن است که چند ماه قبل از عرضه نهایی، یک بتا به عنوان Network Test در اختیار عده‌ای از طرفداران قرار گرفته است تا مشکلات مربوط به بازی و مخصوصا بخش چند نفره قبل از انتشار بازی، تشخیص داده شود. Salt and Sacrifice بخش چند نفره و Co-op را به طور کامل‌تر به این سری می‌آورد تا بازیکنان مختلف بتوانند با یکدیگر به سراغ شکست دادن غول های بی شاخ و دم یا با شاخ و دم بازی بروند!

پیش‌نمایش اختصاصی بازی Salt and Sacrifice | مقلد بی‌پروا

در این بتای هیجان انگیز از عنوان Salt and Sacrifice، یکی از مناطق اولیه‌ی بازی نهایی در دسترس قرار گرفته است و در تجربه چند ساعته‌ای که داشتم، پیشرفت نسبت به نسخه اول مشهود است. در واقع فاصله 6 سال از نسخه اول باعث شده است، تیم دو نفره استدیوی Ska Studios به سراغ بهینه کردن جنبه های مختلف بازی برود و همینطور قابلیت های جدید و پخته‌تری به فرمول قبلی بیافزاید.

از همان لحظات آغازین بازی و منوی ساخت شخصیت که پر از امکانات مختلف است و به طور وسیعی می‌توانید ظاهر و باطن شخصیت خود را مشخص کنید، واضح است که Salt and Sacrifice تنها یک ادامه معمولی برای نسخه قبل نیست. خارج از کلاس شخصیت‌ها که هر کدام دارای سلاح و آیتم های خاص برای شروع بازی هستند، یک گزینه مرموز به اسم Crime یا جرم وجود دارد که باید از بین جنایت های مختلف مانند دزدی و کفر یکی را برای شخصیت خود انتخاب کنید. البته به جز اشارات کوچک در ابتدای بازی، هنوز مشخص نیست این جرم چه تفاوتی در بازی ایجاد خواهد کرد، اما به طور کلی به نظر میرسد یکی از رازهای جذاب بازی باشد که در نسخه نهایی باید شاهد پرده‌برداری از آن باشیم.

پیش‌نمایش اختصاصی بازی Salt and Sacrifice | مقلد بی‌پروا

من با کلاس Highblade با وقاری سامورایی‌طور و به جرم ارتداد وارد بازی شدم! در واقع شما در بازی نقش یک مجرم را بازی می‌کنید که حالا باید به عنوان یک Inquisitor به دنبال شکار جادوگران باشید تا اعمال تبه کارانه شما جبران شود.

از این رو شکار ساحره‌ها یکی از جدیدترین و می‌توان گفت هیجان انگیزترین قابلیت‌هایی است که به این نسخه اضافه شده است. علاوه بر باس‌های کلاسیکی که در برخی مناطق ممکن است با آنها روبه‌رو شوید، این شکار ها پس از فعال کردن هر کدام، روی منطقه موردنظر اعمال می‌شود و توسط یک ابر یا موج سیاه رنگ در بازی شما را به سمت جادوگر هدایت می‌کند. این شکارها از این جهت جدید و جذاب به نظر می‌آیند که در یک منطقه خاص رخ نمی‌دهند و در مناطق مختلف بازی ممکن است با آنها روبه‌رو شوید. پس از چندین بار رویارویی با این Mageها و مبارزه با دشمنان مختلفی که احضار می‌کنند،‌ نهایتا در یک منطقه نهایی به طور تمام عیار باید با آنها بجنگید.

پیش‌نمایش اختصاصی بازی Salt and Sacrifice | مقلد بی‌پروا

شکست این جادوگران یکی از عناصر کلیدی بازی محسوب می‌شود و با به دست آوردن آیتم مربوط به آن می‌توانید درب‌های بسته را باز کرده و به مناطق بیشتری از بازی دسترسی پیدا کنید. این باعث شده است روند خطی بازی کمرنگ‌تر شده و خودتان انتخاب کنید که ابتدا به سراغ کدام جادوگر بروید، کدام درها را باز کنید و به طور کلی حس آزادی عمل بیشتری را به بازی تزریق کرده است. دو جادوگری که به علاوه‌ی باس های کلاسیک در این بتا با آن روبه‌رو شدیم، با وجود اینکه از ظاهری مشابه برخوردار بودند، هر کدام دارای مجموعه طلسم ها و ضربات مختلفی بودند و دشمنان مختلفی را احضار می‌کردند. بنابراین تا به این لحظه می‌توان در مورد تنوع و تکراری نشدن بازی، خوشبین بود.

پیش‌نمایش اختصاصی بازی Salt and Sacrifice | مقلد بی‌پروا

به طور کلی با توجه به پیشرفت قابل توجه تنوع و کیفیت انیمیشن‌ها در این نسخه و همینطور بهبود طراحی دشمنان، با حفظ شدن همان سبک هنری، گشت و گذار در مناطق پر از مه، پرتگاه‌های ترسناک و البته دخمه‌های تاریک و مواجهه با دشمنانی که رحمی از خود نشان نمی‌دهند،‌ بسیار جذاب‌تر از نسخه قبل به نظر می‌رسد. مخصوصا که حالا در صورت برخورد با یک مانع سفت و سخت، راحت‌تر می‌توانید مسیر خود را عوض کنید،‌ شخصیت خود را قوی‌تر کرده و دوباره بازگردید.

از آنجایی که از همان ابتدا، این سری هیچ مکثی از خود برای به رخ کشیدن منبع الهام خود یعنی سری سولز نشان نداده است، حالا یکی از بزرگترین خصوصیات عنوان Sekiro یعنی Grappling Hook یا همان قلاب معروف، در Salt and Sacrifice به یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های گیم‌پلی تبدیل شده است. از لحظات ابتدایی بتا می‌توان نقاط عطف چشمک زنی را در گوشه و کنار محیط مشاهده کرد که فعلا نمی‌توان از آن استفاده کرد اما پس از مدتی که به قلاب دسترسی پیدا می‌کنید، به یکباره محیط بازی بسیار وسیع‌تر به نظر رسیده و جنبه‌ی جدیدی از خود نشان می‌دهد. همان حس آشنایی که بارها در عناوین مترویدونیا نیز تجربه کرده‌ایم.

پیش‌نمایش اختصاصی بازی Salt and Sacrifice | مقلد بی‌پروا

با اینکه قلاب کمک بسیاری به جابه‌جایی در محیط و منتقل شدن از یک نقطه به نقطه دیگر می‌کند،‌ اما باید با خطرات آن نیز خود را وفق بدهید که تنها یک پرش اشتباه می‌تواند منجر به سقوط مرگ شود. متاسفانه در این بتا شاهد استفاده از قلاب در هنگام مبارزات نبودیم و امیدواریم در عنوان نهایی این چاشنی جذاب در مبارزات نیز در دسترس باشد و طعم جدیدی به نبرد با باس های غول پیکر بدهد.

از نظر بخش قابلیت آنلاین و بخش چند نفره، اگر با عناوین سری سولز آشنایی داشته باشید، در اینجا با مشکلی مواجه نخواهید شد چون بازی از یک ساختار مشابهی بهره‌مند است. همانطور که انتظار می‌رفت، قابلیت نوشتن پیام متنی کوتاه برای راهنمایی در حین گیم پلی وجود دارد که مطمئنا بازیکنان بیشتر از پیام راهنمایی، برای نوشتن پیام های خنده‌دار بی‌فایده استفاده خواهند کرد! البته از آنجایی که در اینجا با یک محیط دو بعدی محدود سر و کار داریم، تعداد آیتم های متنی که در محیط به نمایش درمی‌آید تا حدودی زیاد است و در برخی مواقع باعث شلوغ شدن بیش از حد محیط شده است.

پیش‌نمایش اختصاصی بازی Salt and Sacrifice | مقلد بی‌پروا

به راحتی امکان دعوت کردن یک دوست از طریق سیستم تعیین کلمه عبور وجود دارد تا با هم همراه شده و به سراغ شکست دادن باس ها بروید. همینطور از طریق آیتم های مخصوص، قابلیت مبارزه و دوئل بازیکنان وجود دارد. البته توجه کنید در هنگام استفاده از قابلیت های بخش چند نفره امکان مورد تهاجم قرار گرفتن از طرف بازیکنان دیگر وجود دارد و در واقع Salt and Sacrifice تمام امکاناتی که در عناوین سولز برای بخش آنلاین تجربه کرده‌ایم را در این عنوان به صورت دو بعدی فراهم کرده است.

 

به طور کلی Salt and Sacrifice یک ارتقای تمام عیار نسبت به نسخه قبلی محسوب می‌شود اما پس از تجربه چند ساعته بتای این عنوان شاید تنها نگرانی که وجود دارد، عدم نوآوری و دارا بودن هویت اختصاصی است. به هر جنبه و قابلیت از بازی که نگاه کنیم، ردپای بازیهای سولزلایک در آن دیده می‌شود. با توجه به پتانسیل بالای قابلیت شکار جادوگران در بازی و تمرکزی که بر روی آن قرار داده شده است، ممکن است پس از عرضه نهایی با محصولی مواجه باشیم که در کنار الهام و تقلیدهای خود، هویت مختص خود را نیز دارد اما تا آن زمان نمی‌توان به این محصول با اطمینان به عنوان یک تجربه‌ی منحصربفرد چشم دوخت.

 

 

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *