گیمینگرویتی

ثبت نام

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

شرکت نینتندو در جدیدترین دایرکتی که در تاریخ 22 شهریور و 19 بهمن 1401 منتشر کرد، اطلاعات تازه‌ای از بازی بعدی زلدا به نمایش گذاشت. تا پیش از این نینتندو حتی از نمایش نام و لوگوی زلدای جدید خودداری و آن را «Breath of the Wild 2» نام‌گذاری می‌کرد. دلیل این مسئله را نیز احتمال فاش شدن حجم عظیمی از اطلاعات تا قبل از انتشار رسمی بازی اعلام کرده بود؛ اما با نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی نینتندو نیز بالاخره از نام و لوگوی بازی پرده برداشت. افسانه زلدای جدید اکنون «اشک‌های پادشاهی» (Tears of the kingdom) نام گرفته است. در ادامه قصد داریم تریلر به نمایش در آمده را بررسی کرده، نکات و تئوری‌های جدید بازی را برای علاقه‌مندان شرح دهیم. با گیمین‌گرویتی همراه باشید.

پیشنهاد می‌شود برای درک بهتر مطلب پیش رو خط زمانی حوادث جهان هایرول، نظریه مربوط به بازوی لینک و تحلیل تریلر سال 2019 را نیز مطالعه کنید.

 

اشک‌های پادشاهی

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

اصلی‌ترین نکته آخرین تریلر به نمایش در آمده، رونمایی از عنوان بازی به حساب می‌آید. عنوان یاد شده به طور خاص می‌تواند نمایانگر این مسئله باشد که بازی‌های «Breath of the wild» و «Tears of the Kingdom» نه تنها در انتهای یک خط زمانی خاص از سرزمین هایرول رخ می‌دهند؛ بلکه به صورت هم‌زمان در انتهای هر سه خط زمانی جریان دارند. اگر از طرفداران مجموعه افسانه زلدا باشید یا مقاله‌های یاد شده در بالا را مطالعه کنید، حتماً می‌دانید که تاکنون نینتندو بازی Breath of the Wild را به هیچ‌یک از 3 خط زمانی سرزمین هایرول نسبت نداده است. از طرفی طرفداران نشانه‌های بسیار زیادی را از هر سه خط زمانی در آخرین نسخه از افسانه زلدا پیدا کرده بودند که تا این لحظه هنوز راز این مسئله فاش نشده است.

 

اشک‌های پادشاهی دقیقاً چیست؟

آیا این نام تنها بازی با کلمات «کلیدهای پادشاهی» است؟ این احتمال وجود دارد؛ اما به نظر می‌رسد منظور نینتندو در اینجا دقیقاً اشک یا معادل معنایی مقدس و الهی این کلمه باشد. در هر صورت اشک‌ها یکی از با ارزش‌ترین وسایل بازی‌های افسانه زلدا به حساب می‌آیند. برای مثال اولین بازی این فرنچایز که اشک‌ها را معرفی کرد «The legend of Zelda: Twilight Princess» بود و از لینک خواسته می‌شد برای نجات روح روشنایی (Spirits of Light)، اشک‌های روشنایی (Tears of Light) را جمع‌آوری کند. این مأموریت در بازی «The legend of Zelda: Spirit Tracks» و «Hyrule Warriors» تکرار شد و هدف آن تقویت شمشیر لینک و بازگرداندن قدرت واقعی آن بود. به علاوه برای ورود ایمن به سرزمین «Silent Realm» در «The legend of Zelda: Skyward Sword» نیز باید «اشک‌های مقدس» (Sacred Tears) را جمع‌آوری می‌کردید. از طرفی Skyward Sword در آغاز خط زمینی تاریخ هایرول قرار دارد؛ بنابراین این اشک‌ها را می‌توان آیتم‌های مقدس و شناخته شده‌ای در نظر گرفت که از ابتدا در این دنیا وجود داشته‌اند.

 

هیلیا یا خدایان روشنایی؟

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

بالاخره اشک‌های یاد شده در کجای داستان قرار می‌گیرند؟ در ابتدای تریلر تصویری از موجود ناشناخته با گوش‌های درازی را مشاهده می‌کنیم که توسط 7 شی اشک شکل احاطه شده است. در واقع بعضی از طرفداران معتقدند این موجود در نتیجه یک نبرد عظیم، احتمالاً میان ریتوها (Rito) (نام نژاد پرندگان در بازی نبض طبیعت) و شیاطین دخالت کرده و صلحی موقت را میان آن‌ها ایجاد کرده باشد؛ زیرا در تصویر مبارزها شباهتی نسبتی به سربازان این نژاد دارند. این مسئله عجیب به نظر نمی‌رسد؛ زیرا تمرکز اشک‌های پادشاهی روی آسمان و احتمالاً پرندگان قرار داشته باشد.

از هویت صاحب این تصویر نمی‌توان اطمینان حاصل کرد؛ اما با توجه به تاریخچه هایرول می‌دانیم که ممکن است هایلیا یا یکی از سه خدای خالق سرزمین هایرول باشد؛ زیرا آن‌ها در گذشته نیز به شیوه‌های مختلف برای پایان دادن بحران به ساکنان هایرول کمک کرده‌اند. برای نمونه هایلیا به شکل یک انسان تناسخ پیدا کرده و خاندان پادشاهی هایرول را نیز تأسیس کرد. این مسئله را فعلاً به یاد داشته باشید.

 

جغد:

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

با توجه به نمایش‌های موجود می‌توان گفت پرندگان و پرواز دو موضوع اصلی اشک‌های پادشاهی به حساب می‌آیند. در بخش قبل گفتیم اولین تصویر به نمایش در آمده ممکن است یکی از 3 خدای طلایی یا هایلیا باشند؛ اما این تصویر را می‌توان به جغدها نیز نسبت داد. جغدها در تاریخ زلدا نقشی مهم بازی می‌کنند و در بسیاری از نسخه‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، نقش راهنمایی حکیم را برای لینک دارند. برای مثال می‌توان به «Kaepora Gaebora» و جد جغد مانندش در بازی «Skyward Sword» اشاره کرد.

ممکن است با یک جغد راهنمای دیگر طرف باشیم. به علاوه احتمال این که جغد مورد نظر یکی از افراد سلطنتی نژاد Rito باشد نیز وجود دارد. از طرفی می‌توان همچنان این موجود را یک خدا یا هر چیز دیگری نیز تصور کرد که جلوتر مجدد به آن می‌پردازیم.

روی صورت این موجود علامت نژاد «شیکاح» (Shikah) دیده می‌شود. مردمان شیکاح یک نژاد باستانی با فناوری‌های فوق پیشرفته در بازی Breath of the Wild بودند که سعی داشتند با دانش خود به قهرمان زمانشان برای مقابله با گانوندورف کمک کنند؛ اما به دلایلی که در این مقاله نمی‌گنجد از بین رفتند (رجوع شود به بخش 4 خط زمانی سرزمین هایرول)

 

ماگاتاما

همان‌طور که گفته شد در اطراف جغد/موجود داخل تصویر 7 شی‌ء کوچک، شبیه به ماگاتاما (Magatama) وجود دارد. اشیایی با این شکل در تاریخ ژاپن معمولاً به جواهرات و آثار باستانی اشاره دارند که با اهداف مذهبی، معنوی یا تشریفاتی ساخته می‌شوند. این اشیا در تاریخ هایرول نیز وجود دارند و با اسامی مختلفی مانند «Amber Relic» و «Dusk Relic» شناخته می‌شوند.

از طرفی 7 نماد یاد شده احتمالاً همان اشک‌های پادشاهی هستند و ممکن است هدف اصلی ما در طول بازی جمع‌کردن آن‌ها باشد. هدف از این موضوع را نیز می‌تواند افزایش قدرت لینک یا بازیابی مستر سورد به حساب آورد؛ اگر به یاد داشته باشید در تریلر سال گذشته مستر سوردی شکسته به نمایش گذاشته شده بود. همچنین با توجه به مطالب یاد شده اولین باری نیست که از اشک‌ها به این صورت به عنوان محرکی برای پیش برد داستان استفاده می‌شود.

از طرفی شاید جالب باشد بدانید عدد 7 نقش پررنگی در تاریخ هایرول دارد. برای مثال می‌توان به وجود 7 حکیم در دوران‌های مختلف مانند اوکارینای زمان یا حتی خود «Breath of the wild» اشاره کرد. افرادی که آخرین نسخه از افسانه زلدا را انجام داده باشند می‌دانند که نژاد گرودو دارای 7 دوشیزه محافظ الهی بود و می‌توانستید مجسمه آن‌ها را در دل صحرا پیدا کنند. البته یک مجسمه هشتمی هم وجود دارد که نماد قهرمان بوده و به دلایل نامشخص از دل تاریخ پاک و نماد آن پنهان شده است. به علاوه گفته می‌شود همه محافظان و حکیم‌ها در طول تاریخ از نوادگان 7 حکیم اصلی و اولیه (از جمله زلدا) در گذشته هستند. البته این مسئله تنها در «A link to The Past» و «Four Swords Adventures» مطرح می‌شود؛ بنابراین این 7 اشک می‌توانند نماد 7 حکیم نیز به حساب آیند.

همچنین در Breath of the Wild با 4 سیاهچاله مواجه بودیم و این 7 نشان‌دهنده هر چه که باشد، احتمالاً این بار با 7 سیاهچاله عظیم مواجه خواهیم بود.

 

دیوار نگاره‌ها

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

به دیوار نگاره‌های ابتدای تریلر بازگردیم که تمرکز اصلی روی آن‌ها قرار داشت. در این نقاشی‌ها ما قهرمانی را می‌بینیم که انسان/ریتوها را در برابر ارتشی عظیم از بوکوبلین‎ها و موبلین‌ها رهبری می‌کند. در دست این نژاد سپرهایی با نمادی شبیه به «Hylian» نیز دیده می‌شود. البته بدون تریفورس (Triforce)؛ اما همین نشان نیز نام مخصوص به خود را داشته و «Goddess Crest» نامیده می‌شود. این نام و نشان اولین بار در بازی «Skyward Sword» به کار گرفته شد و بعداً در «Breath of the Wild» روی «Spirit Orb» به کار رفت. نشان Goddess Crest متعلق به الهه هایلیا است. همچنین به لافتوینگ (Loftwing)، پرندگانی که مردم اسکایلافت با آن‌ها در آسمان پرواز می‌کردند نیز اشاره دارد. همین مسئله می‌تواند بیان‌گر این موضوع باشد که اشک‌های پادشاهی احتمالاً در دوران Skyward Sword و به نوعی هم‌زمان با آن رخ می‌دهد؛ زیرا Goddess Crest همراه با تریفورس تا وقایع اوکارینای زمان (بعد از Mininsh Cap و Four Sword) در هیچ کجا دیده نمی‌شود.

 

نوشته‌های باستانی

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

در همان بخش ابتدایی تریلر و دیوار نگاره‌ها، نوشته‌هایی نیز دیده می‌شود. (احتمالاً به زبان زونای) همان‌طور که احتمالاً می‌دانید در بازی Breath of the Wild نیز نوشته‌هایی به زبان قوم باستانی هیلیان وجود داشت. این متن‌ها کاملاً با معنی بوده و اکنون همه آن‌ها رمزگشایی شده‌اند؛ پس وجود چنین چیزی در Tears of the Kingdom نیز دور از انتظار نیست. به تازگی تعدادی از طرفداران مدعی شده‌اند که متن داخل تریلر را رمزگشایی کرده‌اند. با ترجمه این متن عبارت زیر به دست می‌آید:

زمانی که خورشید می‌تابد، ماه می‌درخشد

زمانی که ماه می‌درخشد، ستاره‌ها پرفروغ می‌شوند.

زمانی که خورشید غروب می‌کند، ماه قرمز می‌شود.

نور روز می‌آید و می‌رود؛ اما خورشید دیگر هرگز نمی‌تابد.

برای طرفداران بازی زلدا متن بالا می‌تواند بیشتر از همه به وقایع ماه‌های خونی و نبردهای آن اشاره داشته باشد.

علاوه بر متن بالا یک نوشته دیگر نیز در تریلر دیده می‌شود. اگر به لوگوی اوروبورس انتهای تریلر دقت کنید، روی بدن هر اژدها یک متن کوتاه دیده می‌شود که همچنان روی مفهوم آن بحث‌های زیادی وجود دارد.

 

 

زلدای افقی؟

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

یکی دیگر از تصاویر به یک فرد افقی اشاره دارد که دو احتمال برای هویت آن می‌توان در نظر گرفت؛ اما احتمال اول قوی‌تر است. اولین مورد به سقوط زلدا از بلندی اشاره دارد و بیان می‌کند در گذشته یکی از زلداها از ارتفاعی زیاد سقوط کرده است؛ اما کدام دوره تاریخی؟ آیا به زمان حال و پیش‌بینی آینده اشاره دارد یا وقایع گذشته را بیان می‌کند؟ در هر صورت با توجه به تریلرهای به نمایش در آمده، زلدای جدید (نبض طبیعت) را پیش رو داریم که به اعماق یک دره سقوط می‌کند. آیا اصلاً این تصویر به سقوط زلدا اشاره دارد یا وی به دلیل دیگری افقی شده است؟

از طرفی با نگاه کردن به تریلر اول اشک‌های پادشاهی که در سال 2019 منتشر شد، گانوندورف را می‌بینیم که در وضعیتی مشابه بوده و یک طلسم وی را به صورت افقی در میان زمین و آسمان نگه داشته است؛ بنابراین این که دقیقاً این تصویر به چه کسی اشاره می‌کند هنوز نمی‌توان نظر قطعی داد.

اما در هر صورت با واقعه بدی روبه‌رو هستیم و رشته‌های ملیس (Malic) نیز از زیر این فرد در حال بالا آمدن هستند.

از طرفی هایرول 3 خط زمانی دارد و مشخص نیست این آثار تاریخی یک خط زمانی خاص را نشان می‌دهند یا به دوره‌ای در هم تنیده از هر سه اشاره دارند؟

 

دروازه غول‌پیکر

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

همه طرفداران فرنچایز زلدا عاشق لحظه‌ای هستند که لینک در Breath of the wild از معبد رستاخیر خارج می‌شود. در این لحظه خورشیدی کاملاً تابان و روشن در آسمان وجود داشته و همه‌جا را نورانی کرده است. به نظر می‌رسد در اشک‌های پادشاهی همین تجربه را با خروج از دروازه عظیمی داریم که لینک از آن خارج می‌شود.

چه چیز مسئله یاد شده مهم است؟ دو اژدهایی که روی آن حکاکی شده‌اند. در دورانی که داستان Breath of the Wild رخ می‌دهد، 3 روح اژدها وجود دارند که آن‌ها را نمادی از خدایان طلایی و سازندگان تریفروس به حساب می‌آورند. این نماد در لوگوی بازی نیز تکرار می‌شود.

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

از طرفی دست ناسالم و تغییر شکل یافته لینک همچنان از همان اول نیز دیده می‌شود.

 

شنل لینک

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

لینک در تریلر جدید شنل به تن دارد. این مسئله می‌تواند چیز خاصی نباشد؛ اما همچنان احتمال ضعیفی برای آن وجود دارد. شنل در دنیای زلدا به چه معنی است؟ در بازی «Link to the Past» شنل امکان نامرئی شدن را به لینک می‌داد. همچنین در بازی‌های «Oracle of Seasons»، «Four Swords» و «Minish Cap» امکان پرواز کردن را فراهم می‌کرد.

ما در اشک‌های پادشاهی با سرزمینی وسیعی در میان زمین و آسمان روبه‌رو هستیم؛ بنابراین منطقی به نظر می‌رسد لینک توانایی پرواز کردن، هر چند به مدت یا فاصله‌ای کوتاه را به کمک شنل یاد شده به دست بیاورد.

 

مکانیک‌های جدید

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های لینک در اشک‌های پادشاهی مکانیک عقب بردن زمان اشیا باشد. این موضوع به صورت محدود در تریلرهای قبلی نیز به نمایش گذاشته شد؛ اما اکنون مشخص است که لینک به کمک آن می‌تواند زمان طیف گسترده‌ای از اشیا را به عقب برگردانده و از آن‌ها به عنوان آسانسوری برای حرکت به سمت آسمان نیز استفاده کند.

آیا بازی با زمان به همین موارد به نمایش در آمده محدود می‌شود؟ یا می‌توان زمان را به جلو نیز انتقال داد؟ آیا امکان اعمال تغییر زمان روی دشمنان نیز وجود دارد؟ فعلاً نمی‌توان در این رابطه نظر داد.

 

جزایر آسمانی

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

تاکنون جزایر معلق زیادی را در آسمان اشک‌های پادشاهی دیده‌ایم که همه آن‌ها کوچک به نظر می‌رسند؛ اما در تریلر نهایی یک جزیره معلق بسیار بزرگ نیز دیده می‌شود. آیا این جزیره همان اسکایلافت است و ما باید دوباره به آن سفر کنیم؟ آیا مردمانی وجود دارند که از زمان Skyward Sword همچنان در آسمان‌ها زندگی می‌کنند؟ البته نباید فراموش کنیم سکونتگاه اصلی مینیش‌ها نیز در آسمان قرار دارد.

 

پرنده مکانیکی عظیم

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

پرنده مکانیکی عظیم موجود در آسمان چه نقشی می‌تواند داشته باشد؟ این پرنده ممکن است یکی از آثار باستانی مربوط به نژاد Rito باشد. همچنین رنگ آن با هیولای عظیم و عجیب تریلرهای گذشته نیز همخوانی دارد که ممکن است آن را یکی از آثار باستانی قوم ناشناخته سرزمین هایرول کند.

از طرفی این پرنده‌ها ممکن است ابزاری برای انتقال سریع لینک بین دو نقطه یا از زمین به آسمان به حساب آیند. همچنین به عنوان نماینده‌ای از لافیوینگ‌ها، پرندگان موجود در Skyward Sword نیز می‌توان به آن‌ها نگاه کرد.

از طرفی ما می‌دانیم 4 بازی Ocarina of Time، Majura Mask، Skyward Sword و Oracle of Age از فرنچایز زلدا مستقیماً با سفر در زمان در ارتباط هستند. همچنین نسخه‌های بسیار دیگری نیز مانند A Link to the Past، A Link Between Worlds، Minish Cap، The Wind Waker، Twilignt Princess و Skyward Sword نیز به سفر میان بعدی می‌پردازند؛ بنابراین ممکن است در اشک‌های پادشاهی نیز با مکانیکی مشابه طرف باشیم. یک دوره پس از Breath of the Wild و یک دوره قبل از Skyward Sword و باید مرتب بین این دو زمان جابه‌جا شویم. همچنین لینک مو بلند و دست نفرین شده نیز شاید یکی از اجداد لینک در هزاران سال قبل باشد.

یا شاید:

 

حلقه زمانی:

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

اژدهایان موجود در لوگوی اشک‌های پادشاهی را به یاد بیاوردی. این موجودات به طور قطع به اوروبوروس (ouroboros) شباهت دارند. نمادی از چرخه آفرینش و نابودی که در آن یک مار دم خود را می‌بلعد. البته در اینجا دهان 2 اژدها بسته است و مسئله را پیچیده‌تر می‌کند. تاریخ مجموعه بازی‌های افسانه زلدا با اسکایلافت (Skyloft) شروع می‌شوند؛ بنابراین اشک‌های پادشاهی ممکن است به تولد دوباره این سرزمین شناور در آسمان اشاره داشته باشد و برگی جدید از تاریخ زلدا و چرخه حوادث آن را به نمایش بگذارد و تاریخ خود را تکرار می‌کند. (یادآوری: در نسخه Skyward Sword گانوندورف پس از شکست سرزمین هایرول را نفرین می‌کند که در چرخه‌ای بی‌پایان از مبارزه با شر گرفتار شوند.) شاید هدف اصلی لینک در نسخه پیش رو شکستن این چرخه معیوب و نفرین دمیس است تا یک‌بار برای همیشه هایرول طعم آرامش را بچشد.

 

لوگوی جدید

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

در آخرین لحظات تریلر از لوگوی رسمی جدیدترین نسخه از زلدا نیز رونمایی شد. این لوگو دو اژدها یا مار را نشان می‌دهد که در یک دایره هم تنیده‌اند. به علاوه یک مستر سورد نیز از میان آن عبور کرده است که لبه‌ی آن از معماری نژاد «توئیلی» (Twili) بهره می‌برد. افرادی که با فرنچایز افسانه زلدا آشنایی ندارند، باید بدانند که توئیلی‌ها ساکنان سرزمین تویلایت (Twilight Realm) از بازی Twilight Princess هستند. اگر وجود این طرح تصادفی نبوده و به محتوای «اشک‌های پادشاهی» اشاره داشته باشد، این اولین بار است که به توئی‌ها در خارج از بازی خودشان اشاره می‌شود؛ بنابراین می‌توان این گونه نیز نتیجه‌گیری کرد که دو نسخه نهایی فرنچایز مورد بحث در پایان خط زمانی پیروزی قهرمان رخ می‌دهند. به علاوه با نگاه نزدیک‌تر به شمشیر همان طرح موجود در نماد لوگو را نیز می‌توان مشاهده کرد. حتی در نزدیک به نوک شمشیر یک چشم هم دیده می‌شود. آیا همه این موارد تصادفی است؟

 

توئیلی‌ها

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

علاوه بر نماد مستر سورد، در لوگوی اشک‌های پادشاهی، نشان‌های بسیار دیگری نیز از این نژاد در Breath of The Wild و تریلر Tears of the Kingdom دیده می‌شود. برای مثال می‌توان به ابزار عجیب موجود روی دست لینک اشاره کرد که از همان رنگ و معماری نژاد توئیلی‌ها استفاده می‌کند. همین موضوع به نظریه چرخه زمانی قوت می‌بخشد؛ زیرا داستان Twilight Princess در انتهای یکی از خطوط زمانی و پیش از نبض طبیعت رخ می‌دهد. (هر چند میان آخرین وقایع هر سه خط زمانی با نبض طبیعت حداقل 10 هزار سال فاصله وجود دارد.)

نظریه چرخه زمانی را با یک موضوع دیگر نیز می‌توان مطرح کرد؛ اما احتمال آن بسیار ضعیف است. شکل ماگاتاماهای موجود در تریلر را به یاد بیاورید. در Skyward Sword به اشیایی با این ظاهر Dusk Relics می‌گفتند. در نبض طبیعت نیز مأموریتی با نام «Twilight Relic» وجود داشت. هدف اصلی این مأموریت چه بود؟ پیدا کردن کلاه‌خود میدنا (Midna)، شاهزاده سرزمین تویلایت.

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

توئیلی‌ها در واقع نسلی از جادوگران نژاد هیلیان هستند که در گذشته اقدام به سرقت تریفورس کرده بودند. به همین دلیل خدایان آن‌ها را به سرزمین توئیلایت تبعید نمودند. جادوی آن‌ها به واسطه «Fused Shadows» مورد استفاده قرار می‌گیرد که یکی از این ابزارها همان کلاه‌خود میدنا است. اگر به طرح روی این کلاه‌خود نگاه کنید، یک طراحی مشابه با ماگاتاما در آن پیدا خواهید کرد.

 

پیکوریها

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

بگذارید به اولین دیوار نگاره موجود در تریلر یعنی همان موجود ناشناس بازگردیم. این موجود گوش‌های درازی دارد. نژاد پیکوری نیز از ظاهری مشابه با موجود در این تصویر برخوردار است.

پیکوری‌ها مسئول اصلی ساخت «Four Sword» هستند. این شمشیر با نام‌های دیگری مانند پیکوری سورد و شمشیر روشنایی نیز شناخته می‌شود. فور سورد نیز به مانند مستر سورد توانایی مقابله با شیاطین را در خود دارد. این شمشیر در دوران نیرو (به مطلب خط زمانی وقایع هایرول مراجعه شود) توسط نژاد مینیش از آسمان به هایرول انتقال یافت تا شیاطین در آن مهر و موم شوند؛ اما اکنون هیچ‌کس از محل آن خبر ندارد؛ بنابراین جایگزین مناسبی برای مستر سورد به حساب می‌آید. به کمک این شمشیر لینک شیطان واتی (Vaati) را شکست داد. به علاوه وقایع Four Sword بلافاصله پس از Skyward Sword اتفاق می‌افتد.

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

ممکن است در اشک‌های پادشاهی شاهد بازگشت مینیش‌ها باشیم که به لینک در بازیابی مستر سورد یا پیدا کردن شمشیر روشنایی کمک می‌کنند.

 

حکیمان عصر جدید

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

در آخرین لحظه تریلر و پس از نمایش لوگو، در پشت آن دو نفر را می‌بینیم که با همان پوشش و ظاهر موجود اول ویدئو رو به روی هم قرار گرفته‌اند. این دو فرد با توجه به ابتدای ویدئو احتمالا زلدا و همان موجود ناشناس اول تریلر هستند که دست در دست هم دارند. آیا اکنون با دو حکیم از 7 حکیم زمان فعلی جهان هایرول مواجه هستیم؟ متأسفانه لوگو چهره‌ی هر دوی آنها را پوشانده است؛ بنابراین نمی‌توان هویت آن‌ها را حدس زد. همچنین دو ماگاتاما نیز در بالای سر آن‌ها دیده می‌شود. این دو فرد چه کسانی هستند. آیا از حکیمان عصر جدید به حساب می‌آیند؟ و هر کدام نگهبان یک شیء ارزشمند و قدرتمند هستند.

 

محفظه‌های همراه لینک

در روی طرح جلد اشک‌های پادشاهی و زمانی که لینک از دروازه‌های بزرگ به بیرون می‌دود در دور کمرش یک مجموعه محفظه‌های کوچک دیده می‌شود. این محفظه‌ها شباهت انکار ناپذیری به تاج عجیبی دارند که در Skyward Sword و هنگام سفر به Silent Realm لینک به کمک آن آیتم‌هایی به نام اشک های نور (Tears of Light) را جمع آوری می کرد. آیا دوباره باید به Silent Realm سفر کنیم؟

 

زونای ها:

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

اگر با طرفداران بازی Breath of the Wild صحبت کنید، آن‌ها نظریه‌های زیادی از نژاد زونای (Zonai) دارند. مردمانی که در زمان‌های بسیار دور در هایرول زندگی می‌کردند و از بین رفته‌اند. از این تمدن تنها خرابه‌های باستانی و یک مجموعه زره با نام «Barbarian» باقی‌مانده است. شما می‌توانستید با فتح سه هزارتوی اطراف هایرول در نبض طبیعت آن‌ها را به دست آورید. توضیحاتی که در رابطه این نژاد وجود دارد از ناپدید شدن آن‌ها به دلایل نامشخص می‌گویند. همچنین مشخص می‌کند که آن‌ها اژدهای آب (فاروش) را می‌پرستیدند که نماد خدا و تریفورس شجاعت است.

نماد زونای‌ها یک نشان مارپیچ است و در بسیار از ویرانه‌های تاریخی آن‌ها شکل اژدها دیده می‌شود. در تریلرهای Tears of the Kingdom، به ویژه غارهای تریلر اول و ستون‌های خرابه‌ها به طور گسترده‌ای می‌توانیم نمادهای این نژاد را مشاهده کنید. سر سپر اژدها شکلی که لینک از آن‌ها استفاده می‌کند و لوگوی اوروبوروس مانند بازی نیز شباهت بسیاری به معماری این نژاد دارند. این موضوع چه مفهومی می‌تواند برای ما داشته باشد؟ می‌توانیم این نظریه را مطرح کنیم که زانوی‌ها یک نژاد باستانی هستند که در گذشته‌های بسیار دور گانون یا موجود شیطانی زمان خود را شکست داده و آن را در غاری طلسم کرده‌اند. (نماد طلسم روی اسکلت متعلق به نژاد زوانای است.) از طرفی می‌توان آن‌ها را اولین نژادی به شمار آورد که موفق شدند شیطان/ گنون/ دمیس را شکست دهند.

همچنین اگر نظریه حلقه زمانی درست باشد، زونای‌ها ممکن است نژادی از آینده دور باشند. به این معنی که آن‌ها مدت‌ها قبل از وقایع Skyward Sword و بعد از Breath of the wild و Tears of the Kingdom زندگی می‌کنند. در نتیجه تاریخ زونای و اسکایلافت، آینده نبض طبیعت به حساب می‌آید.

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

بگذارید یک متن بسیار جذاب که احتمالاً با نظریه بالا در ارتباط است را از کتاب «Creating a Champion» بازگو کنیم. کتابی هنری که به پیش زمینه وقایع هایرول در نبض طبیعت می‌پردازد:

«هم‌زمان با این که ما داشتیم شهرها و مردمان هر یک از مناطق هایرول را ایجاد می‌کردیم. معتقد بودیم که اگر قطعاتی از تمدنی را نشان دهیم که مدت‌ها پیش از بین رفته است جهان واقعی‌تر به نظر می‌رسد. به همین دلیل آثار باستانی زونای‌ها را در سرتاسر هایرول جایگذاری کردیم. ویرانه‌ها بیشتر با مفاهیم حیوانی ایجاد شده‌اند؛ اما تاریخچه تریفورس را نیز می‌توان در آن‌ها ردیابی کرد. در این نمادها از اژدها (شجاعت)، جغدها (دانش و خرد) و گراز (قدرت) استفاده شده است.»

متن بالا احتمالاً از خدایان طلایی به جای مانده است. همچنین ممکن است نماینگر این باشد که تمام تمدن‌های سرزمین هایرول از زونای‌ها سرچشمه می‌گیرند. به هر حال اژدها نشان شجاعت است و شجاعت نمادی از لینک. جغد نماد خرد است و دانش نمادی از زلدا. گراز نیز نماد قدرت است و قدرت به گانون اشاره می‌کند. از گذشته ارتباط جغد و گراز مشخص شده بود؛ اما ارتباط لینک و اژدهای شجاعت یک موضوع جدید است و احتمالاً در اشک‌های پادشاهی به این مسئله پرداخته خواهد شد. به خصوص که لوگوی بازی از دو اژدها تشکیل شده است.

 

بازگشت دمیس:

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

با توجه به همه موارد یاد شده از Skyward Sword، جزایر معلق در آسمان Tears of the Kingdom و مستر سورد ذوب شده، آیا باید انتظار بازگشت دمیس را نیز داشته باشیم؟ دمیس اولین فرمانده شیاطین موجود در تاریخچه زلدا (تا به این لحظه) است و همه حوادث بعد از آن بر اثر نفرین وی شکل گرفته‌اند.

دمیس در واقع تجسم شر و جد گانوندورف‌ها به حساب می آید. شیطانی که زمان را نیز به تصرف خود در آورده است. جای تعجب ندارد که دمیس تریفورس را می‌خواهد. در Skyward Sword وی حامل شمشیری با ذاتی کاملاً مخالف Master Sword بود. سلاحی که تا پیش از آن در تاریخ زلدا دیده نشده و پس از وقایع آن تاکنون نیز هیچ نشانی از آن وجود ندارد. این شمشیر طراحی سیاه و قرمز داشته و بسیار مشابه تصاویر شیطانی موجود در اشک‌های پادشاهی است.

همان‌طور که گفته شد، دمیس، زمین و قهرمانان آن را نفرین کرد تا در نبردی بی‌پایان علیه شر در طی زمان (چرخه زمانی) گرفتار شوند. وی همچنین ممکن است به گونه‌ای لینک را آلوده کرده، بازوی وی و Master Sword را فاسد کرده باشد. آیا ممکن است دمیس در Tears of the Kingdom دوباره زنده شود؟ به این ترتیب وقایع نسخه جدید پیش از Skyward Sword رخ می‌دهند، هایلیا (تناسخ یافته در زلدا) با ارتش وی جنگیده و اسکایلافت را از هایرول جدا می کند. در نهایت نیز اولین لینک و زلدا دمیس را شکست می‌دهند و این چرخه بی‌پایان ادامه می‌یابد.

آیا 7 نماد موجود در تریلر به زلدا و 5 قبیله گورون (Mogma)، کیکوی (Kikwi)، روبات‌های باستانی و پارلا (Parella) اشاره می‌کند که به صورت متحد علیه دمیس یا هر چیز دیگری می‌جنگند؟

 

هویت زد قهرمان:

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

اگر تا به این لحظه سردرگرم شده‌اید ایرادی ندارد؛ زیرا هنوز رازهای حل نشده بسیاری از اشک‌های پادشاهی وجود دارند که تا منتشر نشدن بازی، نمی‌توان در مورد آن‌ها اظهار نظر قطعی کرد. برای مثال آن مردی که در تریلرهای گذشته به نمایش درآمده بود کیست؟ وی به طور مشخص به گانوندورف شباهت داشت؛ اما می‌دانیم که در انتهای Breath of the Wild این شیطان شکست خورد و معمولاً بعد از هر شکست، چندین دهه یا صده زمان نیاز است تا دوباره احیا شود. اگر در نظر بگیریم این موجود همان گانوندورف نسخه قبل است، چگونه از مبارزه نهایی نسخه قبل جان سالم به در می‌برد؟ این موضوع بیان می‌کند شاید ضدقهرمان اشک‌های پادشاهی یک موجود دیگر باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که به طور هم‌زمان با دو گانوندورف مواجه باشیم که در طول و قبل از رویدادهای Breath of the wild زندگی کرده و به نوعی با هم همکاری می‌کنند. (یادآوری: گانوندورف از نژاد دختر زا گرودو به دنیا می‌آید. نژادی که تنها هر صدسال یک مرتبه پسر به دنیا آورده و معمولاً گانوندروف نام می‌گیرد که گاهی به شیطان دوره خود بدل می‌شود. به علاوه این پسر از توانایی‌های فیزیکی و جادویی بالایی برخوردار است) با توجه به تریلر منتشر شده در سال 2021 که لینک زمان اشیا را به عقب باز می‌گرداند، احتمال دوم و وجود دو گانون به صورت هم‌زمان بیشتر است.

مسئله یاد شده در مورد رخ دادن حوادث در چند خط زمانی به صورت هم‌زمان و در هم تنیده شدن آن را نیز به شدت تقویت می‌کند. این پیچیدگی زمانی حتی می‌تواند به ادغام سه خط جدای آن و رخ داد یک فاجعه به همین دلیل اشاره داشته باشد. در نتیجه نمی توان از کوچکترین اشارات Breath of the wild و Tears of the Kingdom به هر سه نسخه چشم پوشی کرد.

البته که برای اثبات نظریه بالا هیچ مدرکی وجود ندارد؛ بنابراین حتی می‌توان این گونه تصور کرد که دو بازی Breath of the Wild و Tears of the Kingdom هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته و در دو خط زمانی جداگانه رخ می‌دهند. در یکی لینک گانوندورف را شکست می‌دهد و در دیگری گانون بر هایرول مسلط شده است.

 

تکامل:

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

قسمت آخر بخش قبل همه‌چیز را پیچیده کرد؟ بگذارید یک نگاه به تکامل‌های موجود در نژادهای سرزمین هایرول بیندازیم

کوکیری (Kokiri) –> کوروک (Korok) که ظرفیت تبدیل شدن به کیکوی (Kikwi) را دارند.

پارلا-> زورا (Zora)-> ریتو

ماگما -> گورون

سپس شیکاح و هیلیان، دو قبیله انسانی که در کنار هم زندگی می‌کردند. همچنین باید از توئیلی‌ها (از نسل انسان‌ها) یاد کرد. به علاوه باید به اوکاها (اOocca) اشاره کرد که منشأ آن‌ها دقیق مشخص نیست و می‌تواند از انسان‌ها، ریتو یا حتی زونای‌ها باشند.

زونای و توئیلی‌ها نیز ممکن است ریشه‌های مشترک داشته باشند؛ زیرا از معماری، جادوها و علایق تقریباً مشترکی بهره می‌برند.

اگر ریتوها به شیوه‌ای نسلی جدید از پرندگان تبدیل شده باشند چه؟ ممکن است این پرندگان در جزایر شناور زندگی کرده و در نهایت به لافتوینگ ها تکامل پیدا می‌کنند.

اگر هایرول در یک چرخه زمانی، تناسخ آن یا سفر در زمان گرفتار شده باشد، ممکن است بخشی از این تکامل را مشاهده کنیم.

 

هایرول از هم پاشیده

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

اشک یک معنی دور دیگر به معنای پارگی و از هم گسیختگی نیز دارد. همان‌طور که می‌دانید با توجه به تریلرهای به نمایش در آمده سرزمین هایرول تیکه تیکه شده و بخش‌هایی از آن (مانند قلعه پادشاهی هایرول) به آسمان رفته‌اند؛ بنابراین می‌توان اشک‌های پادشاهی را به تکه‌تکه شدن سرزمین هایرول و احتمالاً از هم گسیختگی زمانی آن نیز مرتبط دانست.

در هر صورت این جزیره‌ها عنصر اصلی نسخه بعدی به حساب می‌آیند و به واسطه نیرویی ناشناخته شکل گرفته‌اند و زمین را به نابودی کشیده‌اند. در نتیجه تأکید بازی بعد روی پلتفرمینگ عمودی افزایش یافته و از نظر داستانی نیز شباهت انکار ناپذیری با Skyward Sword پیدا می‌کند.

 

تریلر بهمن 1401

در این بخش تریلر دایرکت بهمن 1401 مورد بررسی قرار گرفته است.

 

دست جایگزین لینک

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

دست فاسد شده و مرموز لینک را از تریلرهای گذشته به یاد دارید. این بار با جزئیات بیشتری این دست را می‌توانید مشاهده کنید. دست راست لینک به طور کامل تغییر شکل داشته و اکنون ظاهری حیوانی و با ناخن‌های بلند نمایش داده می‌شود. همچنین ظاهر آن به مانند بدنی است که به طور کامل خشک شده و آبی در آن وجود ندارد. این اتفاق چگونه برای لینک رخ‌داده است؟

یکی از نظریه‌های مطرح شده بیان می‌کند طلسمی که گنون را در جای خود ثابت نگه‌داشته، ارتباطی رمزآلود و بسیاری قوی با لینک دارد. به علاوه این بار به وضوح دیده می‌شود که دست راست لینک، جایگزین تبلت شیکاح شده و قدرت‌های آن را به ارث برده است. برای نمونه به کمک آن می‌توان اشیا را جابه‌جا کرد یا هنگام تیراندازی با کمان می‌درخشد.

 

صداهای موجود در تریلر

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

در حالی که گنون/گنوندورف، ضد قهرمان اصلی نبض طبیعت بود، هیچ‌گاه حتی کلمه‌ای حرف به زبان نیاورد؛ اما در آخرین تریلر Tears of the Kingdom صدایی شنیده می‌شود که دستور می‌دهد، همه‌ی مردم هایرول کشته شوند. این صدا به طور قطع متعلق به گنون است که به ارتش تاریک خود دستور حمله می‌دهد.

صدای دوم نیز به شاهزاده زلدا تعلق دارد که نگران است لینک نتواند به تنهایی با گنون مقابله کند و از شخصی می‌خواهد تا قدرتش را در اختیار لینک قرار بدهد.

 

اما چه کسی؟

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

یکی از اصلی‌ترین شخصیت‌های تاریخچه سرزمین هایرول، الهه هایلیا است. کسی که از ابتدا همه تلاش خود را برای در امان نگه‌داشته Triforce به کار گرفته و حتی در مقطعی به عنوان اولین زلدا پا به زمین می‌گذارد. به طور کلی بیشتر نوادگان زلدا ارتباطی قوی با هایلیا دارند؛ بنابراین احتمال درخواست کمک زلدا از هایلیا در این صحنه بیشتر از هر شخص دیگری به چشم می‌آید.

از طرفی خود زلدا نیز در نسخه نبض طبیعت بخشی از قدرت‌های هایلیا را به کار گرفته بود؛ بنابراین بعید نیست که در نسخه جدید نیز دیگر قدرت‌های این الهه در اختیار لینک یا زلدا قرار بگیرند. برای نمونه شاید قدرت‌های دست فاسد شده لینک از هایلیا سرچشمه می‌گیرد.

 

مستر سورد شکسته

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

جزئیات در رابطه با مستر سورد در هیچ‌یک تریلرهای به نمایش در آمده واضح نبوده و از دید مخاطبان همواره مخفی شده است. این احتمال وجود دارد که شمشیر افسانه‌ای مورد بحث نیز در هنگام تماس لینک با ملیس و طلسم نگه‌دارنده گنون، بی‌نصیب نمانده و از بین رفته باشد. با وجود این در لوگوی بازی یک شمشیر زنگ زده دیده می‌شود که حرف Z را سوراخ کرده و در ادامه آن ظاهر و رنگی مشابه با دست جدید لینک به خود گرفته است که دلیل آن هنوز مشخص نیست.

 

احتمال بالای مرگ زلدا

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

هر نوبت که بازی‌های زلدا قصد داشته باشند جهان و داستانی تاریک را روایت کنند با موارد ویژه‌ای مواجه می‌شویم. این مسئله در نسخه جدید می‌تواند مرگ دراماتیک زلدا باشد. به ویژه که در آخرین تریلر تصاویر زیادی سعی داشتند مرگ احتمالی این شخصیت را به نمایش بگذارند. برای مثال می‌توان به سقوط وی به اعماق یک دره در زیر قلعه هایرول اشاره کرد، آن هم در حالی که لینک سعی دارد زلدا را نجات دهد. از طرفی نام بازی (اشک‌های پادشاهی) احتمالا به همین مسئله و به زانو در آمدن هایرول اشاره می‌کند.

 

هیچ هیولای مقدسی وجود ندارد

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

در بازی نبض طبیعت، 4 هیولای مکانیکی مقدس وجود داشتند که لینک از آن‌ها برای تضعیف قدرت گنون استفاده می‌کرد؛ اما در هیچ یک از تریلرهای به نمایش در آمده از جهان اشک‌های پادشاهی این هیولاها دیده نمی‌شوند. درست است که این مسئله نمی‌تواند نمایانگر حذف آن‌ها از جهان نسخه جدید باشد؛ اما به طور هم‌زمان می‌توان آن را به معنی جایگزین شدن با مکانیک‌ها و مکان‌های جدید در نظر گرفت.

 

قلعه و سازه‌های شناور در آسمان

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

یکی از مواردی که بسیاری از طرفداران دوست دارند و احتمال می‌دهند در نسخه جدید بازگردد، سیاه‌چاله‌های معروف فرنچایز زلدا است. با توجه به تریلرها در نسخه جدید، به غیر از جزایر آسمانی با تعداد زیادی سازه شناور در هوا مواجه خواهیم بود. با وجود تایید نشدن این مسئله، اما احتمالاً این ساختمان‌ها، نوع جدیدی از سیاه‌چاله‌ها را در نسخه پیش رو به نمایش خواهند گذاشت. در نتیجه لینک باید در میان این خرابه‌های آسمانی، از طریق مکانیک‌های جدید به حل معما بپردازد.

 

وسایل حمل و نقل جدید

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

در نسخه نبض طبیعت برای جابه‌جایی لینک به انواع اسب‌ها و یک موتور باستانی از نژاد شیکاح دسترسی داشت. با توجه به آخرین تریلر به نظر می‌رسد طیف این وسایل گسترده شده و ماشین، بالن و هواپیما و ریل‌هایی برای سرخوردن (مشابه با سونیک) به آن اضافه شده است. در این وسایل نقلیه جدید آثاری از معماری نژاد ناشناخته و منقرض شده زونای نیز دیده می‌شود.

 

ماه خونی و آب وهوا

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

هر زمان که ماه نقشی اساسی در بازی‌های زلدا داشته باشند، با مسئله خوبی مواجه نخواهیم بود. در ماجورا ماسک، ماه در حال سقوط روی زمین بود و در نبض طبیعت باعث زنده و قوی‌تر شدن ارتش گنوندروف می‌شد. به نظر می‌رسد ماه خونی در اشک‌های پادشاهی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و این بار با تأثیری عمیق‌تر، سرزمین هایرول را به ویرانی نزدیک می‌کند. تا جایی که دشمنان جدید و قدرتمندتر از قبل در هنگام ماه خونی پا به هایرول می‌گذارند. به علاوه به نظر می‌رسد ملیس (نماد بدی در بازی‌های زلدا) مستقیماً از ماه به زمین سرازیر شده و باعث احضار دشمنان جدید می‌شوند.

از طرفی تأثیرات آب و هوایی در روند بازی همچنان وجود خواهد داشت. برای نمونه در تریلر شبی تاریک و طوفانی به نمایش در آمده که رعدوبرق‌های شدید آن به سطح زمین می‌رسید؛ بنابراین همچنان در هنگام ورود به مناطق بارانی و طوفانی باید مراقب باشید چه تجهیزاتی که حمل می‌کنید.

 

فوران کوهستان مرگ

با توجه به ظاهر کوهستان مرگ (محل زندگی نژاد گرون) در آخرین تریلر به نمایش در آمده، به نظر می‌رسد آتش‌فشان این کوه فوران کرده است. از طرفی کوهستان مرگ همواره نقشی اساسی در داستان فرنچایز زلدا ایفا می‌کند و به نظر می‌رسد این دفعه با نمونه بسیار خطرناک‌تری از آن مواجه خواهیم بود.

 

سلاح‌های جدید

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

علاوه بر ظاهر جدید محیط که باعث هیجان‌زده شده طرفداران می‌شود؛ لینک یک زرادخانه کاملاً جدید نیز با خود به همراه خواهد داشت. برای نمونه می‌توان به کمان موجود در آخرین تریلر اشاره کرد که تیری با قابلیت رهگیری دشمن از چله آن رها می‌شود. از دیگر نمونه‌های این سلاح جدید می‌توان به سپری که از آن آتش بیرون می‌زند یا نوعی توپ قابل‌حمل اشاره کرد که گلوله‌ای عظیم از آن به بیرون پرتاب شده و محیط را منفجر می‌کند.

 

ساخت و ساز

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

در بازی نبض طبیعت لینک می‌توانست آشپزی کند. همچنین امکان جابه‌جایی اجسام فلزی را به کمک تبلت شیکاح نیز داشت. از طرفی در تریلر جدید لینک را می‌بینیم که به کمک قابلیت‌های جدید دست خود در حال جابه‌جایی اشیا و ساخت‌وساز است. به نظر می‌رسد در این نسخه قرار است به ساخت‌وساز انواع تجهیزات و سلاح‌ها نیز بپردازیم.

 

هویت دختر داخل تریلر

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

دختر سفید پوش داخل تریلر کیست؟ فردی از نژاد زونای؟ زلدا؟ هایلیا؟ هیچ نظری نمی‌توان داد؛ زیرا هیچ مویی در ویدئو دیده نمی‌شود و این شخص صحبتی هم نمی‌کند. از طرفی با همین پوشش سفید نیز نمی‌توان نظر داد. با این وجود طراحی این لباس بسیار به پوشش زلدا در هنگام تمرین برای کنترل قدرت‌های خود شباهت دارد.

 

دشمان جدید

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

با توجه به تریلرهای به نمایش در آمده با طیف گسترده‌ای از دشمنان جدید طرف هستیم. اول و بیشتر از همه دشمنان جدید پرنده در تریلر نهایی به چشم می‌آیند. در نبض طبیعت تنها دشمنان پرنده خفاش‌ها و گاردین‌های پهپاد شکل بودند؛ اما این بار با طیف گسترده‌تری از دشمنان پرنده مواجه خواهیم بود.

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

دشمن بعدی یک هیولای سنگی بسیار بزرگ است که احتمالاً جایگزین Talus یا نمونه جهش یافته‌ای از آن به حساب می‌آید. به علاوه این موجود به شدت به Eox، یکی از باس‌های بازی «The Legend of Zelda: Phantom Hourglass» شباهت دارد.

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

یکی دیگر از دشمنان جدید را می‌توانید در تصویر بالا و روی پل مشاهده کنید. این دشمن به شدت به «Gleeok» شباهت دارد. این موجود اولین بار در بازی افسانه زلدا نسخه NES و آخرین بار در Phantom Hourglass دیده شد. این احتمال وجود دارد در اشک‌های پادشاهی نیز این موجود به عنوان یک باس فایت به هایرول بازگشته باشد.

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

دشمنان قدیمی موجود در نبض طبیعت نیز در نسخه پیش رو به تجهیزات جدید مجهز شده و بعضی از آن‌ها ظاهری تازه نیز به خود گرفته‌اند. از طرفی به نظر می‌رسد بوکوبلین‌های بزرگ این بار در حال رهبری گروه‌های کوچک هستند. به علاوه به نظر می‌رسد این بار دشمن‌های لینک با یکدیگر متحد شده و همکاری بیشتری دارند. برای نمونه بوکبولین‌هایی را مشاهده می کنیم که به واسطه دشمنان پرنده جدید در حال جابه‌جایی هستند. یا روی Talus پایگاه ایجاد کرده‌اند.

تئوری‌های زلدای جدید | اشک‌های پادشاهی سرزمین هایرول

برای این که کلکسیون دشمنان لینک کامل شود، احتمالاً در تریلر یک Redead نیز به نمایش گذاشته شده است. با توجه به عکس بالا می‌توانیم موجودی اسکلتی و کریه را تریلر مشاهده کنیم. این موجودات یکی از ترسناک‌ترین دشمنان مجموعه بازی‌های زلدا به حساب آمده و کابوسی برای طرفداران اوکارینای زمان به حساب می‌آیند. موجوداتی زامبی مانند که به صورت پیوسته زنده شده و به لینک حمله می‌کنند. به نظر می‌رسد این بار آن‌ها ظاهری بسیار شیطانی‌تر و ترسناک‌تر از گذشته به خود گرفته‌اند.

 

برای این که از راز نهایی و واقعی اشک‌ها سر دربیاوریم باید تا زمان انتشار بازی در سال آینده و انجام آن صبر کنیم؛ اما با توجه به همه مطالب یاد شده به نظر می‌رسد نگرانی نینتندو در رابطه با فاش کردن نام اصلی و لوگو بازی کاملاً منطقی بوده باشد؛ زیرا اگر این نام و تصاویر به در هم تنیدگی‌های زمانی و کمی از احتمالات بالا هم اشاره کنند، اکنون نیز حجم عظیمی از اطلاعات تا پیش از انتشار آن فاش شده است. از طرفی اگر تصور بکنیم همه اشارات به بازی‌های گذشته زلدا تصادفی هستند؛ نمی‌توان تعداد بسیار بالای نشانه‌های مرتبط با Skyward Sword را نادیده گرفت.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *