گیمینگرویتی

ثبت نام

در هایرول چه می‌گذرد؟ | خط زمانی حوادث بازی افسانه زلدا (قسمت سوم)

در قسمت اول و قسمت دوم مقاله‌ی خط زمانی حوادث بازی افسانه زلدا، نحوه خلق جهان بازی، درگیری بر سر قدرت و خطوط زمانی سقوط را به طور خلاصه مطرح کردیم. در این بخش قصد داریم به بررسی خط زمانی کودکی لینک بپردازیم. با گیمین‌گرویتی همراه باشید.

خط زمانی کودکی لینک

خط زمانی کودکی لینک بازی‌های Majora’s Mask، Twilight Princess و Four Swords Adventures را در برمی‌گیرد.

میراث قهرمان و سرزمین گرگ و میش

پس از شکست گانوندورف در انتهای ماجرای اوکارینای زمان که در عصر قهرمان زمان رخ داد. زلدا لینک را از طریق دروازه زمان به دوران کودکی‌اش برمی‌گرداند؛ یعنی به ۷ سال قبل و زمانی که اولین بار لینک و زلدا هم دیگر را در محوطه قلعه ملاقات می‌کنند.

لینک که هم‌اکنون ثابت کرده است شجاعت واقعی را دارد، همه‌چیز را در رابطه با وقایع آینده و گانوندورف به زلدا می‌گوید. شاهزاده نیز تمام نقشه‌های گانوندورف را برای خاندان سلطنتی بازگو می‌کند. آن‌ها موفق می‌شوند از قدرت گرفتن گانوندروف جلوگیری کنند.

پس از پایان وقایع، لینک تصمیم می‌گیرد برای پیدا کردن دوست قدیمی خود ناوی هایرول را به همراه اسب خود ایپونا (Epona) ترک کند. به همین دلیل زلدا نیز فلوت اوکارینای زمان را به منظور جلوگیری از دسترسی مجدد گنون به سرزمین مقدس به وی می‌دهد.

سقوط ماه

بازی The Legend of Zelda: Majora’s Mask

از شروع جستجوی لینک برای پیدا کردن ناوی چند ماهی می‌گذرد که لینک متوجه می‌شود در جنگلی مرموز گم شده است. لینک در حالی که به دنبال راهی برای خروج از جنگل می‌گشت با یک «کودک اسکلتی» (Skull Kid) مواجه می‌شود که «ماسک ماجورا» (Majota’s Mask) را بر چهره دارد. این موجود به دو پری همراه خود به نام‌های «تاتل» (Tatl) و «تائل» (Tael) دستور می‌دهد تا اسب و فلوت لینک را بزدند. لینک نیز در تعقیب آن‌ها به جهانی موازی به نام ترمینا (Termina) وارد می‌شود.

این موجود که توسط ماسک ماجورا به فساد کشیده شده است قصد دارد با آوردن ماه روی زمین کل سرزمین ترمینا را نابود کند. لینک تنها ۳ روز فرصت دارد تا از وقوع این فاجعه جلوگیری کند. لینک در این ۳ روز با تاتل دوست شده و به کمک وی فلوت زمان را پیدا می‌کند؛ بنابراین از این پس می‌تواند در صورت عدم موفقیت با نواختن آن به روز اول بازگردد. وی در نهایت موفق می‌شود ۴ نگهبان این سرزمین را بیدار کند تا جلوی سقوط ماه را بگیرند. سپس طلسم ماسک ماجورا و شیطان درون آن را شکست می‌دهد.

پس از نجات ترمینا، لینک این سرزمین را برای پیدا کردن ناوی ترک می‌کند و از آن پس دیگر هیچ‌کس وی را زنده نمی‌بیند. پس از مرگ لینک از وی به عنوان «روح قهرمان» (Hero Spirit) یاد می‌شود.

دوران گرگ و میش (Twilight Era):

چندین سال پس از ماجرای ترمینا، گانوندورف به اعدام محکوم می‌شود. قدیسان باستانی (Ancient Sages) سعی می‌کنند این حکم را اجرا کنند؛ اما گانوندورف که تریفورس قدرت را در اختیار دارد زنده مانده و موفق می‌شود قدیس آب را به قتل برساند.

در نتیجه قدیسان به عنوان آخرین راه‌حل از «آینه گرگ و میش» (Mirror of Twilight) استفاده می‌کنند تا او را در سرزمین گرگ و میش زندانی کنند. سرزمینی که در آن نژاد سایه‌ها به نام «تویلی» (Twili) زندگی می‌کنند. این نژاد در واقع فرزندان جادوگران تاریکی اینترلوپرها هستند.

حمله به جهان نور

بازی The Legend of Zelda: Twilight Princess

در دوران گرگ و میش «زَنت» (Zant) قرار بود به عنوان جانشین بعدی به تخت پادشاهی تویلی تکیه بزند؛ اما نادیده گرفته شد و میدنا (Midna) به جای وی انتخاب شد. زنت که از این حادثه شوکه شده بود به دنبال راهی برای تصاحب پادشاهی بود تا این که با گنون ملاقات کرد. گنون پذیرفت قدرت خود را در اختیار زنت قرار بدهد؛ اما وی نیز در مقابل باید به هایرول حمله کرده و سرزمین روشنایی را به تاریکی می‌کشید. زنت ابتدا از این قدرت برای حمله به میدنا استفاده کرد و وی را مجبور کرد به هایرول فرار کند. سپس ارتشی از سایه‌ها را به حرکت درآورد و زلدا مجبور شد سرزمین خود را به گنون تسلیم کند.

میدنا در زندان قلعه هایرول با لینک مواجه شد. لینک در آن زمان به اتهام ربودن کودکان «روستای اُردان» (Ordon Village) دستگیر و زندانی شده بود. لینک توسط میدنا آزاد شده و به جهان تویلایت وارد می‌شود؛ اما پس از ورود به این دنیا به واسطه قدرت تریفورس شجاعت به یک گرگ تغییر ماهیت می‌دهد. لینک تریفورس شجاعت را از اجداد خود به ارث برده بود.

لینک و میدنا با همکاری هم موفق می‌شوند نور و روشنایی هایرول را بازیابی کنند و در نتیجه این کار لینک به شکل اصلی خود بازمی‌گردد. آن‌ها به منظور متوقف کردن زنت باید تکه‌های یک آیتم جادویی به نام «Fused Shadow» را پیدا می‌کردند. آیتمی که در دوران نبردهای باستانی توسط جادوگران سیاه اینترلوپر مورد استفاده قرار می‌گرفت. لینک در زمان جستجوی این قطعات با روح قهرمان مواجه می‌شود و شمشیر زنی را از وی فرامی‌گیرد.

در رویارویی زنت و لینک، زنت با استفاده از کریستال سایه، لینک را دوباره به گرگ تبدیل کرده و شی‌ء جادویی تکمیل شده را می‌دزدد. همچنین میدنا را به شدت زخمی می‌کند. لینک، میدنا را به زلدا می‌رساند و زلدا با انتقال بخشی از زندگی خود به میدنا، او را نجات می‌دهد.

لینک و میدنا سپس به معبد زمان رفته و مستر سورد را به دست می‌آورند. مستر سورد نفرین لینک را باطل کرده و او دوباره به فرم انسانی خود بازمی‌گردد. آن‌ها تکه‌های آینه تویلایت را که زنت آن را شکسته بود جمع‌آوری کرده و آن را احیا می‌کنند. لینک در یک نبرد زنت را شکست می‌دهد. به علاوه میدنا Fused Shadow را دوباره به دست آورده و در نهایت زنت را می‌کشد.

آن‌ها در نهایت به هایرول بازگشته و لینک موفق می‌شود به وسیله مستر سورد گانوندورف را شکست بدهد؛ اما گانوندورف در آخرین لحظات زندگی خود، نفرین می‌کند که یکی از نوادگان وی حتماً جانشین گنون خواهد شد.

پس از این واقعه میدنا به سرزمین خود بازگشته، با شکستن آینه جادویی ارتباط میان دو جهان را از بین می‌برد.

دوران سایه‌ها

بازی The Legend of Zelda: Four Swords Adventures

صدها سال از مرگ گانوندورف می‌گذرد و مردم هایرول به مرور با قبیله گرودو، صلح کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. برای مدت کوتاهی صلح در هایرول برقرار می‌شود تا این که یک گانوندورف جدید در این قبیله به دنیا می‌آید. این گانوندورف تجسمی از شاه تاریکی بود که توسط قهرمان خدایان شکست خورده و سنگ‌نوشته‌ای از آن در هرم باستانی (Ancient Pyramid) وجود دارد.

گانوندورف جدید سلاح گنون به نام تریدنت (Trident) و یک شی به نام آینه تاریکی (Dark Mirror) را از هرم باستانی و معبد تاریکی (Temple of Darkmess) سرقت می‌کند. این آینه مدت‌ها قبل به عنوان زندانی برای قبیله‌های تاریکی به کار گرفته می‌شد. همچنین این شی‌ء می‌تواند انعکاسی از قلب شیطانی صاحب خود را به نمایش گذاشته، شیاطین را به دنیا آورد.

گانوندورف، واتی، جادوگر باستانی را از زندان خود در شمشیر «Four Sword» آزاد کرد. به علاوه با استفاده از آینه یک نسخه تاریک از لینک (Shadow Link) را به وجود آورد. ابرهای تاریکی بر فراز هایرول ظاهر می‌شوند. زلدا که احساس خوبی نسبت به این موضوع ندارد لینک و ۶ دختر را از معابد مختلف گرد هم می‌آورد تا مهر و مومی جدید برای زندانی کردن واتی آماده کنند. لینک شیطانی به این ملاقات حمله کرده، دختران را می‌دزدد.

لینک اصلی برای مقابله با حوادث، مستر سورد را از پایه خود بیرون می‌کشد؛ اما درست به مانند دوران باستان به ۴ قهرمان مختلف تقسیم می‌گردد. به علاوه برخلاف انتظار این کار باعث می‌شود واتی از زندان خود آزاد شود.

گنون نیز از لینک شیطانی استفاده می‌کند تا شکافی در جهان تاریکی باز کرده و ۴ شوالیه هایرول را به موجوداتی به نام «استالفاس» (Big Dark Stalfos) تبدیل کند. این ۴ شوالیه در گذشته در کشتن گنون شکست خورده بودند. استافاس نیز موجودی اسکلتی بزرگی است که شمشیرهای سبز رنگ بزرگی را با خود حمل می‌کنند.

۴ لینک مختلف در سراسر هایرول سفر می‌کنند تا دختران مقدس را نجات دهند و در این بین متوجه می‌شوند، گنون مغز متفکر پشت تمامی حوادث است. لینک‌ها موفق می‌شوند ۴ جواهر مختلف را از شوالیه‌های فاسد شده به دست آورند. سپس به برج بادها می‌روند تا با واتی و گنون مقابله کنند. آن‌ها واتی را نابود کرده و این بار گنون را برای همیشه در Four Sword مهر می‌کنند.

داستان خط زمانی کودکی در این نقطه به پایان می‌رسد. در قسمت آخر مقاله خط داستانی بلوغ را بررسی خواهیم کرد.

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *